ورزش بنگاه ها

مس سونگون، میزبان مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا

مس سونگون، میزبان مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا
پایگاه خبری معدن نیوز- تیم فوتسال مس سونگون ورزقان به‌عنوان یکی از تیم‌های حرفه‌ای خانواده بزرگ ورزش مس ایران، رفته‌رفته جایگاه خود را در بین قطب‌های بزرگ فوتسال کشور پیدا می‌کند و تبدیل به یکی از تیم‌های جریان‌ساز در رشته فوتسال کشور می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز پس از چند فصل بالانشینی در جدول رقابت‌های لیگ برتر کشور، تیم فوتسال مس سونگون ورزقان، در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور در پایان هفته پنجم با اقتدار در صدر جدول رقابت‌ها قرار گرفته است و به گفته کارشناسان، تیم بسیارخوب این فصل مس سونگون، یکی از شانس‌های قهرمانی در پایان فصل محسوب می‌شود.

اما فعالیت‌های مربوط به این تیم فوتسال، فقط در بُعد فنی و گرفتن نتیجه خلاصه نشده است و کارهای زیربنایی بسیارخوبی توسط تیم فوتسال مس سونگون در ورزش تبریز و فوتسال کشور در حال انجام است که در جدیدترین مورد، باشگاه مس سونگون در حال آماده‌شدن برای میزبانی از رویداد بین‌المللی مهمِ «بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا»ست.
هم‌اکنون با همکاری و جلسات منظمی که بین مقامات باشگاه مس سونگون و اعضای کمیته فنی و توسعه فوتسال کشور برقرار شده، امور مربوط به برگزاری هرچه بهتر این مسابقات بین‌المللی به میزبانی باشگاه مس سونگون در حال نهایی شدن است.
در همین زمینه، چند روز پیش وزیر ورزش کشور با حضور در تبریز، امکانات و شرایط برگزاری این بازی‌ها را از نزدیک مشاهده کرد تا  اهمیت میزبانی باشگاه مس سونگون بیشتر مشخص شود.
مسعود سلطانی‌فر در سفر به تبریز به‌همراه مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس و نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال و محمدرضا کافی مدیرعامل باشگاه مس سونگون، در سالن شش‌هزارنفری شهید پورشریفی حضور پیدا کرد تا ضمن مشاهده بازی تیم‌های فوتسال مس سونگون و نماینده شهر قم، بیشتر در جریان میزبانی مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا قرار بگیرد.‌
پیش از این نیز، ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا از امکانات تبریز برای میزبانی مسابقات مرحله مقدماتی فوتسال جام ملت‌های آسیا بازدید کرده بود.
«سینک» ناظر هندی کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌همراه «عباس ترابیان» رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی فدارسیون، ابتدا شرایط سالن پورشریفی تبریز را به‌عنوان محل برگزاری این مسابقات بررسی و در ادامه از سالن‌های‌ علوم پزشکی و میلاد که برای تمرین تیم‌ها در نظر گرفته شده، بازدید کردند.
این مسابقات 23 مهرماه با شرکت تیم‌های ایران، افغانستان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و نپال، در سالن پورشریفی تبریز برگزار می‌‌‌شود و تیم‌های برتر به مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا صعود می‌کنند.

نگاه باشگاه مس سونگون، «ملی» است
مدیرعامل باشگاه مس سونگون در رابطه با برگزاری این رقابت‌ها و حضور مس سونگون در کنار مسئولان فدراسیون فوتبال برای میزبانی کشورمان از مسابقات انتخابی فوتسال جام ملت‌های آسیا گفت: «نگاه ما یک نگاه ملی است و باشگاه مس سونگون هم اعلام کرده که با توجه به سیاست‌گذاری مدیران ارشد صنایع مس ایران، برای برگزاری و ارتقای سطح ورزش کشور همکاری می‌کند.»
محمدرضا کافی در ادامه افزود: «مس سونگون، ازجمله باشگاه‌های باسابقه در ورزش کشور است؛ کسب مقام سوم توسط تیم ملی در سطح رقابت‌های جهانی، سبب شد شاهد نگاه ویژه‌ای به این رشته باشیم و باشگاه مس سونگون هم که از مدعیان این رشته در سطح رقابت‌های لیگ برتر است، پیشنهاد خود را برای کمک به این رشته ارائه کرد. ما برای این‌که میزبانی شایسته‌ای داشته باشیم، در کنار دوستان هستیم و خوشحالیم که می‌توانیم قدم کوچکی برای ارتقای فوتسال برداریم.»
وی در مورد هزینه‌های برگزاری این رقابت‌ها نیز گفت: «قرار است باشگاه مس سونگون، بخشی از هزینه‌های مسابقات را برعهده بگیرد. از طریق هیئت فوتبال هزینه‌ها برآورد می‌شود و پس‌ازآن مشخص خواهد شد که کدام هزینه‌ها مربوط به باشگاه مس سونگون، هیأت فوتبال و فدراسیون فوتبال است. همه دوستان دست‌به‌دست هم داده‌اند که این اتفاق مهم رخ دهد و این نگاه که قرار است تمام هزینه‌ها بر عهده باشگاه مس سونگون باشد، اشتباه است.»

مس سونگون و حرکتی نوین
آرش جابری، دبیر هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی، با اشاره به حرکت باشگاه مس سونگون در ورزش تبریز و اقدامات تاثیرگذار این باشگاه گفت: «از باشگاه مس سونگون تشکر می‌کنیم که حرکت نوینی را در ورزش استان آذربایجان شرقی ایجاد کردند. فعالیت این باشگاه مختص به رشته فوتسال نیست و شاهد برگزاری اردوی تیم ملی وزنه‌برداری به میزبانی مس سونگون هم بوده‌ایم.»
وی افزود: «ان‌شاءالله با کمک و همکاری تمام اعضای فدراسیون فوتبال، کمیته فوتسال، اداره‌کل ورزش و جوانان استان، هیأت فوتبال و باشگاه مس سونگون ورزقان، میزبان شایسته‌ای برای رقابت‌های آسیایی باشیم. لازم است در این راه، از روابط عمومی باشگاه مس سونگون و رسانه‌ها نیز قدردانی کنیم.»

همکاری دلگرم‌کننده مدیران تبریزی و باشگاه مس سونگون
رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال گفت: «خواسته اول من این بود که از نیروهای بومی تبریز در برگزاری مرحله مقدماتی فوتسال جام ملت‌های آسیا استفاده کنیم و لازم نیست که از تهران برای برگزاری تورنمنت نیرو ببریم.»
عباس ترابیان، پس از بررسی شرایط تبریز برای برگزاری رقابت‌های مرحله مقدماتی فوتسال جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: «پیش از هر چیز باید از روحیه همکاری و همت مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان، هیأت فوتبال استان آذربایجان‌شرقی و باشگاه مس سونگون تشکر کنم که دست‌به‌دست هم داده‌اند تا میزبان شایسته‌ای برای این مسابقات باشند.»
وی افزود: «استقبال و فعالیت مدیران ما را امیدوار می‌کند که برنامه‌های بین‌المللی بیشتری در تبریز برگزار کنیم. می‌توانیم در آینده برای برگزاری رویدادهای بین‌المللی دیگر هم روی تبریز حساب ویژه‌ای باز کنیم.»
ترابیان در مورد تأثیر متقابل رویداد جهانی تبریز 2018 و میزبانی مرحله مقدماتی فوتسال جام ملت‌های آسیا گفت: «من خیلی به رویداد تبریز 2018 فکر می‌کردم و تصور می‌کنم این دو رویداد می‌توانند ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند. آنچه که ما به‌عنوان مأموریت در مهرماه برعهده خواهیم داشت، نوعی تمرین برای رویداد بزرگ تبریز 2018 است که ان‌شاءالله قرار است تبریز را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی به جهان معرفی کند.»
وی افزود: «در جلسه‌ای که با حضور ساکت، دبیر‌کل فدراسیون فوتبال، کافی، مدیرعامل باشگاه مس سونگون و جابری، دبیر هیأت فوتبال استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد، تمام موارد مربوط به تورنمنت از دیدگاه فدراسیون به‌صورت اجمالی بررسی شد.»
نماینده تام‌الاختیار فدراسیون فوتبال در میزبانی از مرحله انتخابی جام ملت‌های فوتسال آسیا گفت: «ستادی در تبریز تشکیل خواهد شد که از همین حالا هم پیشنهاد آن را ارائه داده‌ایم. فکر می‌کنم ابتدا باید یک ستاد سیاست‌گذاری متشکل از مسئولان ورزشی استان و مدیرعامل باشگاه مس سونگون ایجاد شود، سپس برای میزبانی هرچه بهتر باید ستاد اجرایی تشکیل بدهیم.»
ترابیان در مورد فعالیت‌های پیشِ‌رو تا زمان آغاز رقابت‌ها گفت: «بخشی از کار به مسئولان حاضر در تهران مربوط می‌شود تا پذیرش تیم‌ها و حضور آن‌ها در تبریز صورت بگیرد و بعدازآن، کار ما شروع می‌شود. خوش‌بختانه چند پرواز بین‌المللی خوب در تبریز وجود دارد که برخی تیم‌ها مانند ازبکستان ترجیح می‌دهند به‌صورت مستقیم به تبریز بیایند.»
وی در مورد اسپانسرهای این مسابقات نیز گفت: «صحبت‌هایی در این رابطه انجام شده و قطعاً فقط با یک اسپانسر همکاری نمی‌کنیم، بلکه با یک شرکت تبلیغاتی هم کار خواهیم کرد. دیگر نکته مهم در این رابطه، فعالیت صداوسیمای استان در بحث پوشش این مسابقات است. ما به‌واسطه برنامه 2020 نیز با شبکه ورزش ارتباط داریم و خواهیم داشت.»


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد