سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می دهد؛

تشریح دلایل روند صعودی قیمت سنگ آهن در دو هفته اخیر

تشریح دلایل روند صعودی قیمت سنگ آهن در دو هفته اخیر
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت سنگ آهن عیار ۶۲ درصد از شروع هفته قبل شاهد رشد بود و شاخص قیمت سنگ آهن فاین با عیار ۶۲ درصد برای تحویل در بنادر چین به ۶۵.۲ درصد رسیده درحالی که در هفته قبل ۶۳ دلار در هر تن بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از استیل مینت، یکی از دلایل این رشد قیمت سنگ آهن، بهبود تقاضا برای سنگ آهن استرالیا عنوان می شود. مصرف سنگ آهن عیار متوسط استرالیا به دلیل مقرون به صرفه بودن افزایش یافته امام هنوز هم تعدادی از فولادسازان چینی سنگ آهن برزیل را به دلیل کیفیت بالا خریداری و مصرف می کنند.

از دیگر دلایل رشد قیمت سنگ آهن می توان به کاهش تولید در شمال چین، کاهش موجودی سنگ آهن بنادر چین و کاهش ارزش پول چین اشاره کرد.

چین قوانین سختگیرانه ای را برای کنترل آلودگی شهرها و مسائل زیست محیطی تحمیل کرده و از اینرو مقامات این کشور کاهش تولید در تانگشان و استان هبی یعنی شمال چین را اعمال کرده اند. این کاهش تولید در 6 هفته یعنی از 20 ژوئن تا 31 آگوست اعمال خواهد شد.

این محدودیت تولید به کاهش 10 تا 15 درصدی تولیدات که در فصل زمستان و در بین ماه های مارس تا نوامبر 2018 اعمال شده بود اضافه شده است.

لذا انتظار می رود قیمت فولاد ثابت باقی بماند و در نتیجه تقاضا برای سنگ آهن پایدار باقی بماند.

همچنین گفتنی است، موجودی سنگ آهن بنادر چین در هفته منتهی به بیستم جولای با 400 هزار تن افت به 155 میلیون و 780 هزار تن رسیده درحالی که در هفته منتهی به 13 جولای 156 میلین و 180 هزار تن بود.

گفته می شود کاهش ارزش پول چین نیز در این افزایش های اخیر سنگ آهن بی تاثیر نبوده چراکه ارزش یوان به پایین ترین سطح سالانه در برابر دلار رسیده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد