سنگ آهن و ذغال سنگ

علیرغم افزایش تولید، کمبود زغال سنگ در هند تداوم می یابد

علیرغم افزایش تولید، کمبود زغال سنگ در هند تداوم می یابد
پایگاه خبری معدن نیوز- تولید زغال سنگ هند اگرچه افزایشی است اما کمبود عرضه داخلی ظرف ۲ تا ۳ سال آینده باقی می ماند.
  بزرگنمايي:


به گزارش معدن نیوز، میزان تولید و فروش ذغال در سه ماهه اول سال جاری افزایشی است اما دولت هشدار داده کمبود زغال سنگ برای 2 تا 3 سال آینده ادامه خواهد یافت.

معدنکاری دولتی زغال هند (CIL) اعلام کرده در طول سه ماهه منتهی به ژوئن با رشد 15 درصد تولید مواجه شده و تولید به 136 میلیون و 870 هزار تن رسیده است و تولید زغال حرارتی نیز 15 درصد رشد داشته و به 122 میلیون و 800 هزار تن رسیده است.

CIL هدف تولید 630 میلیون تن را برای سال مالی 2018 – 2019 تعیین کرده که در مقایسه با سال مالی گذشته که 567 میلیون تن بود افزایشی است اما بخش مصرف معتقد است نظیر سال های قبل که این بخش به تارگت و هدف خود دست نیافت این میزان تولید مقدور نباشد.

در ماه ژوئن تولید 44 میلیون و 880 هزار تن بود که 5 میلیون تن نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

این کمبود زغال برای بخش انرژی هند مشکل ساز خواهد بود و دولت اجازه واردات را برای تغذیه تاسیسات و نیروگاه ها صادر کرده است.

هند اعلام کرده 119 پروژه بزرگ زغال را در مراحل مختلف توسعه با ظرفیت 322 میلیون تن دارد که به تولید انبوه خواهد رسید و به تولید فعلی افزوده خواهد شد.

اگرچه CIL اظهار داشته که این پروژه در سال مالی جاری وارد مدار تولید می شوند اما کارشناسان بر این باروند این جدول زمانی به نتیجه نخواهد رسید.

دولت دولت انتظار دارد با این افزایش تولید در طول دو سال آینده زیرساخت های راه آهن نیز توسعه یابد.

شرکت های تابعه CIL سرمایه گذاری 880 میلیون دلاری برای توسعه خطوط ریلی به نمایندگی از راه آهن هند انجام داده اند تا حمل سرعت یافته و تامین سوخت نیروگاه های حرارتی تضمین شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد