اکتشاف و ماشین آلات

معاون وزیر صمت خبر داد؛

محدوده های دارای گواهی کشف متعلق به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به مزایده گذاشته می شود

محدوده های دارای گواهی کشف متعلق به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به مزایده گذاشته می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- محدوده‌های گواهی کشف متعلق به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور که در یک‌دهه گذشته واگذار نشده‌اند، به مزایده عمومی گذاشته می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، راضیه لک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس این سازمان، با تاکید بر خبر فوق، دسترسی سرمایه‌گذاران، فعالان معدنی و صنعتگران به این محدوده‌ها را گامی مهم در توسعه معدن کشور و خبری خوش در شرایط کنونی عنوان کرد.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، پس از همکاری مثبتی که میان شواریعالی معادن و سازمان تحت مدیریتش به‌وجود آمد، اجازه به مزایده گذاردن حدود 16 محدوده دارای گواهی کشف به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور تقویض شد که این گواهینامه‌های کشف براساس قانون معادن یکسال در اختیار این سازمان بوده و پس از آن در اختیار سازمان‌های صنعت، معدن، تجارت استان‌ها قرار گرفته است.

لک این منابع را شامل ذخایر طلا، آنتیموان، پتاس و عناصرنادرخاکی عنوان کرد و افزود: این محدوده‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی و جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان و یزد بوده که می‌تواند نگرانی ناشی از کمبود خوراک برای بسیاری از واحدهای صنعتی کشور را کاهش دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که علاقه‌مندان در روزهای آتی منتظر خبرهای تکمیلی از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در این رابطه باشند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد