سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می دهد؛

رشد ۱۰ درصدی حمل سنگ آهن ریوتینتو در سه ماهه دوم سال

رشد ۱۰ درصدی حمل سنگ آهن ریوتینتو در سه ماهه دوم سال
پایگاه خبری معدن نیوز- ریوتینتو به عنوان دومین معدنکار بزرگ جهان، در دوره سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ شاهد رشد حمل دریایی سنگ آهن بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از استیل مینت، میزان صادرات سنگ آهن از پیلبارا توسط ریوتینتو در سه ماهه دوم سال 88 میلیون و 500 هزار تن بود که رشد 10 درصدی نسبت به سه ماهه اول سال که صادرات 80 میلیون و 300 هزار تن بود، داشت.

صادرات درمقایسه با سه ماهه دوم سال قبل که 77 میلیون و 700 هزار تن بود نیز 14 درصد بالاتر بوده است.

تولید سنگ آهن ریوتینتو در پیلبارا در سه ماهه دوم هم به 85 میلیون و 500 هزار تن رسید که بالاتر از 83 میلیون و 100 هزار تن سه ماهه اول سال است.

تولید سنگ آهن پیلبارا در سه ماهه دوم سال جاری 7 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل که تولید به 79 میلیون و 800 هزار تن رسیده بود، داشت.

شرایط مطلوب آب و هوایی درمقایسه با سال گذشته و ارتقا بهره وری دو عامل افزایش تولید در مدت مذکور عنوان می شود.

درمجموع نیز در نیمه اول امسال در پیلبارا 168 میلیون و 700 هزار تن سنگ آهن تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشت.

انتظار می رود تولید در معدن پیلبارا متعلق به ریوتینتو در سال جاری در محدوده بالای 330 تا 340 میلیون تن باقی بماند. اتوماسیون خودکار سیستم قطارها در پلبیارا نیز در حال پیشرفت و تکمیل شدن است.

گفته می شود تولید منسانتره و گندله سنگ آهن ریوتینتو هم در سه ماهه دوم سال به 870 هزار تن رسید که 63 درصد کمتر از سه ماهه اول سال که 2 میلیون و 360 هزار تن بود می باشد.

همچنین درمقایسه با سه ماهه دوم سال 2017 که تولید کنسانتره و گندله 2 میلیون و 680 هزار تن بود 68 درصد پایین تر است.

این افت تولید ناشی از شرایط جدید کار و در نتیجه توقف عملیات معدنکاری 27 ماه مارس تا 28 ماه می بوده است که در نهایت در سه ماهه دوم قرارداد جدیدی بین نیروهای کار و کارفرمایان منعقد شد و کارگران از 28 ماه می به کار بازگشتند.

کارشناسان تولید کنسانتره و گندله ریوتینتو را اصلاح کرده و پیش بینی می کنند تولید در سال 2018 به 9 تا 10 میلیون تن برسد درحالی که در پیش بینی های قبلیی 10.3 تا 11.3 میلیون تن برآورد گردیده بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد