آلومینیوم و مس

معدن سونگون اولین مقصد مستندسازان

معدن سونگون اولین مقصد مستندسازان
پایگاه خبری معدن نیوز- جمعی از مستندسازان کشور با همراهی تعدادی از مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مسئولان ایمیدرو از معدن و مجتمع مس سونگون بازدید کردند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این بازدید بخشی از همکاری‌های مشترک بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی است. در این راستا مقرر شده است کارگروهی مشترک به‌منظور انتخاب موضوعات مناسب برای ساخت آثار مستند در معادن و صنایع معدنی با هدف ارائه و نمایش این آثار در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی و رسانه‌های جمعی تشکیل شود.
بازدید از معدن و مجتمع مس سونگون که چهارشنبه 27 تیرماه 1397 انجام شد اولین بازدید مستندسازان از معادن کشور در قالب این همکاری‌های مشترک است که قرار است به ساخت مستند منجر شود.
«ناصر بزرگمهر»، مشاور رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو در جریان این بازدید گفت: «پیش‌بینی شده است یک بخش ویژه در جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت برای نمایش آثار مستند داخلی و خارجی مرتبط با موضوعات معادن و صنایع معدنی ایجاد شود؛ به‌طوری‌که به آثار منتخب جوایزی از سوی ایمیدرو اهدا شود.»
مشاور رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو همچنین به علت انتخاب معدن سونگون برای اولین بازدید مستندسازان اشاره کرد و گفت: «تصویری که غالب سینماگران از معادن ایران دارند، تصویری از کارگران معدن زغال‌سنگ با چهره‌های سیاه است. به همین دلیل ما معدن مس سونگون را که یک معدن روباز است برای اولین بازدید انتخاب کردیم تا مستندسازان ببینند معادن ایران بسیار متنوع و متفاوت هستند؛ به‌طوری‌که 10درصد از کل ذخایر معدنی دنیا در ایران قرار دارد. وجود چنین تصویری از معادن ایران نشان‌دهنده فاصله بین جامعه سینمایی کشور و صنعت و معدن است.»
بزرگمهر ضمن ابراز امیدواری درباره از بین رفتن این فاصله تأکید کرد که ایمیدرو حمایت‌های لازم از ساخت آثار سینمایی و مستند را انجام خواهد داد.
گفتنی است سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مرتضی رزاق‌کریمی، قائم‌مقام و معاون مستند مرکز گسترش، حسین منصوری، مدیر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمدرضا بهشتی منفرد، مدیر امور مجامع و جشنواره‌های مرکز، هومن مرادی کرمانی، رهبر قنبری، سعید رشتیان، محمدحسن دامن‌زن، مهدی باقری، مرتضی پایه‌شناس، رضا خوشدل‌راد، محسن خان‌جهانی، الله‌کرم رضایی‌زاده، سیدمحمدصادق جعفری، کوروش عطائی، پگاه آهنگرانی، مریم سپهری، مژگان صیادی، معصومه نورمحمدی و هانیه یوسفیان، ازجمله مدیران و مستندسازان حاضر در این بازدید بودند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد