معدن

شریعتمداری:

عملیات اکتشاف در کردستان،‌ ادامه می یابد/ حضور ایمیدرو در طرح های کردستان، ‌نوید بخش موفقیت طرح ها است

عملیات اکتشاف در کردستان،‌ ادامه می یابد/ حضور ایمیدرو در طرح های کردستان، ‌نوید بخش موفقیت طرح ها است
پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: طرح های اکتشافی در استان کردستان با قوت ادامه می یابد. وی همچنین حضور ایمیدرو در طرح های استان را نوید بخش موفقیت طرح ها دانست.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمد شریعتمداری که در حاشیه سفر به استان کردستان سخن می گفت،‌ اظهار داشت: ایمیدرو از محل منابع داخلی خود باید در کمترین زمان نسبت به شروع عملیات اجرایی طرح ها در دو شهرستان قروه و بیجار اقدام کند.
محمد شریعتمداری خواستار انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی در پهنه دیواندره شد و گفت: این کار در زودترین زمان انجام شود. وی همچنین از سرمایه‌گذاری ایدرو و ایمیدرو خواست بررسی‌های لازم را در خصوص سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی استان داشته باشند.
در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کردستان عملیات اجرایی تولید زنجیره فولاد در سه شهرستان سقز، بیجار و قروه با سرمایه گذاری ارزی و ریالی هزار و 500 میلیارد تومان آغاز شد.
شریعتمداری با بیان اینکه در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی استان معدن جایگاه ویژه‌ای دارد ادامه داد: همه پهنه استان به وسعت 12 هزار و 500 کیلومتر مربع مورد اکتشاف قرار گرفته است و این مهم پایه توسعه معدنی در استان به شمار می رود.
وی افزود: مجموعه فعالیت‌های این وزارتخانه در کارهای پایه اکتشافی در کردستان منجر به حجم قابل توجهی از توانمندی‌های جدید معدنی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال با تاکید بر اینکه عملیات‌های پیوسته اکتشافی را در استان با قوت ادامه خواهیم داد گفت: بنابر مطالعات اولیه در هشت هزار و 500 کیلومتر مربع پهنه‌های مطالعه شده نتایج و ذخایر قابل توجه طلا، سنگ آهن وباریت پیدا شده است.
محمد شریعتمداری در پایان سفر خود به استان کردستان- شهرستان قروه اظهار داشت: کردستان با طرح‌های اجرا شده و در دست اجرا دارای ذخایر ارزشمند طلاست و عملیات ژئوفیزیک هوایی این استان هنوز کامل نیست ولی با این وجود، بیش از 6 منطقه امید بخش در بیجار اکتشاف شده و امیدواریم در منطقه قروه مناطق امیدبخش بیشتری اکتشاف کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایجاد صنایع فولاد در شهرستان قروه با توجه به ظرفیت‌های آن در آینده، عامل توسعه صنایع مختلف است، تصریح کرد: قرار است شرکت صبانور در کنار واحد تولید آهن اسفنجی نسبت به تولید کنسانتره نیز اقدام کند که این زنجیره می‌تواند شرایط مطلوبی را ایجاد نماید.
وی درباره دیگر توانمندی های معدنی استان گفت: چنانچه میزان تولید طلای معدن زرکوه به پنج تن برسد، بزرگترین معدن طلای کشور خواهد بود و طبق گفته مسئولان قرار است میزان تولید طلا تا پایان امسال از 3 به 5 تن برسد.
شریعتمداری افزود: سنگ مرمر قروه به عنوان یک برند جهانی است و صنایع داخلی استان از جمله مصنوعات سنگی شهرستان باید بصورت کامل از منافع آن بهره‌مند شوند.
وی تاکید کرد: معادن سنگ مرمر قروه باید بطور کامل نیازهای شهرستان را پوشش دهد و بعد از آن باید به دیگر نقاط صادر شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد