سنگ آهن و ذغال سنگ

در مراسم کلنگ زنی طرح گندله صبانور؛

گندله سازی صبانور در کردستان ظرف ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد

گندله سازی صبانور در کردستان ظرف ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد
پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر روز پنج شنبه خود به استان کردستان عملیات اجرایی طرح تولید گندله آهن شرکت صبا نور در یاسوکند بیجار را آغاز کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این طرح با ظرفیت اسمی یک میلیون تن گندله آهن در زمینی به مساحت 7 هکتار و با زیربنای 12 هزار متر مربع ساخته می شود. این طرح که محصولاتش در مواد اولیه تولید آهن اسفنجی کاربرد دارد در زمان بهره برداری کامل برای 200 نفر ایجاد اشتغال می کند. سرمایه گذاری کل این طرح 3 هزار میلیارد ریال ( 687 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 15.9 میلیون دلار ارزی) است و تا سال 1399 راه اندازی می‌شود‌.

در مراسم کلنگ زنی این طرح، محمد کلانتری مدیر عامل صبانور گفت: طرح یک میلیون تنی گندله صبانور طی دو سال آینده به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی آن تا سه ماه آینده آغاز می شود.
▫️وی افزود: با اجرای این طرح ظرفیت تولید گندله در صبانور به  دو میلیون تن می رسد.

وی تصریح کرد: تا در افق 1404 معادل 4 میلیون تن سنگ آهن، دو میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و دو میلیون تن گندله در شرکت صبانور تولید خواهد شد.

به گفته وی، توسعه زنجیره فولاد در کردستان نیازمند حمایت استاندار کردستان و معاون معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت است.

کلانتری تاکید کرد: صبانور، بزرگترین در غرب کشور و چهارمین شرکت بزرگ سنگ آهنی ایران است.

در مراسم کلنگ زنی این طرح ها همچنین مهدی کرباسیان رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: در استان کردستان 7 محدوده معدنی شناسایی شده که 3 مورد سنگ آهن و 4 مورد مربوط به طلا و پلی متال ها است.

کرباسیان با اشاره به شروع ساخت کارخانه های گندله سازی و آهن اسفنجی؛ زنجیره فولاد در استان کردستان تکمیل می شود گفت: طرح گندله سازی یک میلیون تنی بیجار، آهن اسفنجی و فولاد کردستان زنجیره فولاد را در استان کردستان تکمیل می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: واحد گندله سازی و آهن اسفنجی در بیجار ٥٠٠ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد. 

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با تاکید بر این نکته که این طرح ها شروع توسعه وسیع در استان  کردستان است، افزود: افتخار ما در دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت این است که بتوانیم در خدمت مردم شریف کردستان و ایران باشیم.

کرباسیان تاکید کرد: خدمت و سرمایه گذاری در استان کردستان جزو وظایف دولت است.

وزیر صنعت معدن و تجارت در برنامه سفر امروز به استان کردستان، همچنین کلنگ طرح های ورق گرم کردستان، آهن اسفنجی فولاد گستر الماس و کلینیک صنعت و سرمایه گذاری استان را به زمین خواهد زد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد