فولاد و آهن

رویترز مدعی کاهش فروش کویل نورد گرم به ایران شد

رویترز مدعی کاهش فروش کویل نورد گرم به ایران شد
پایگاه خبری معدن نیوز- خبرگزاری رویترز با اشاره به هراس شرکت های روسی و قزاقستانی تولید کننده فولاد از نقض تحریم های آمریکا علیه تهران پس از خروج «دونالد ترامپ» از توافق هسته ای، از توقف بخشی از صادرات کویل نورد گرم از سوی این دو کشور به ایران خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: «تاجران فولاد می گویند روسیه و قزاقستان به دلیل تحریم های جدید آمریکا بر ایران در حال توقف فروش بخشی از کویل نورد گرم خود به ایران هستند. تحولات نشان می دهد با وجود اعتراضات کرملین مبنی بر اینکه تحریم های آمریکا نباید بر شرکت های روسی تاثیر بگذارد، شرکت ها از ترس اینکه مبادا تحریم های آمریکا را نقض کنند، در حال تغییر رفتار خود هستند.»
رویترز در ادامه افزود: «واردات کویل نورد گرم از روسیه و قزاقستان که در صنعت خودرو و تجهیزات کشاورزی و ساخت لوله به کار می رود، تنها بخش کوچکی از مصرف ایران است و می تواند جایگزین شود. این واردات قبل از تحریم ها نیز به خاطر قیمت پایین و کاهش تقاضا کاهش یافته بود. اما تاجران می گویند که تحریم ها این کاهش را سرعت بخشیده است.»
رویترز به نقل از «آلکس آگوریف» مشاور مدیر اجرایی شرکت ArcelorMittal CIS خبر داد که این شرکت به عنوان برترین تولید کننده فولاد جهان، در نظر دارد صادرات به ایران را به خاطر تحریم های آمریکا به حالت تعلیق در آورد. وی در این باره به رویترز گفت: «عرضه به ایران به خاطر تحریم ها موقتا تعلیق خواهد شد. وقتی تحریم ها لغو شوند، عرضه از سر گرفته خواهند شد.» وی درباره زمان از سرگیری صادرات به ایران جزییات بیشتری اعلام نکرد.
رویترز همچنین نوشت که مقامات شرکت های Severstal و MMK به عنوان دو شرکت اصلی تولید کننده فولاد روسیه و مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران نیز از اظهار نظر درباره این خبر خودداری کرده اند. این رسانه همچنین از قول یک تاجر ایرانی نوشت: «به عقیده من شرکت Arcelor (شرکت قزاقستانی صادرکننده فولاد) نیز مانند سایرین تجارت با ایران را به خاطر تحریم های ترامپ و فشاری که بر شرکت های بزرگ وارد می کند، قطع خواهد کرد.»
گفتنی است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از توافق هسته ای برجام را اعلام و دستور بازگشت تحریم های ضد ایرانی را طی دو دوره 90 و 180 روزه صادر کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد