صنایع معدنی

مکمل بخش خصوصی باشیم و دیدگاه رقابتی را کنار بگذاریم / ۳۵ مصوبه مزاحم صنعت در سال ۹۳ لغو و اصلاح شد

مکمل بخش خصوصی باشیم و دیدگاه رقابتی را کنار بگذاریم / ۳۵ مصوبه مزاحم صنعت در سال ۹۳ لغو و اصلاح شد
پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد باید مکمل بخش خصوصی باشیم و به عنوان دستگاه دولتی کمک کنیم که این بخش توانمند شده و دیدگاه رقابتی را کنار بگذاریم.
  بزرگنمايي:

 به گزارش معدن نیوز  محمد رضا نعمت زاده در مراسم نکوداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) افزود : در برنامه پنجم توسعه صندوق توسعه ملی با تأکید رهبری تأسیس شد و مقرر گردید 25 درصد درآمد نفتی کشور در زمینه صادرات به این صندوق ریخته شود تا از این محل بخش خصوصی توانمند شود.
وی با بیان اینکه باید اجازه بدهیم ایدرو با عنوان سازمان و تشکلی که باید وظایف قانونی خود را انجام دهد انجام وظیفه کند، افزود: سازمان‌های توسعه‌ای در قالب اساسنامه قانونی خود انجام وظیفه کنند و بعد از انقلاب پیرایه‌هایی را به نام وظایف و اختیارات به این سازمان وصل کرده‌اند که دست و پاگیر بود اما مجلس کمک کرد آنها به اختیارات اساسنامه ای خود برگشتند.
وی تصریح کرد: از روز اول سعی کردیم قانونمند عمل کنیم و اینگونه ابراز کنیم که این بنگاه بخش خصوصی است و براساس اساسنامه پیش برویم و از تمام اختیارات اساسنامه برای انجام کارها استفاده کردیم.
وی ادامه داد توصیه می‌کنم به همه مدیران وظیفه اصلی را فراموش نکنیم قوانین برای انجام وظیفه است نه بازدارنده وظایف .
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از لغو و اصلاح 35 مورد مصوبه دولت قبل در سال 93 خبر داد و افزود:  این قوانین مانع کسب و کار بوده‌اند و در کنار آن قانون رفع موانع تولید را تقدیم مجلس کردیم چرا که در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اگر مقرراتی مانع کسب و کار است باید تلاش کنیم آنها را از بین ببریم.
وی با اشاره به رسالت سازمان‌های توسعه‌ای افزود: یکی از رسالت‌های اینگونه سازمان‌ها این است که چگونه کمک کنند تا از لحاظ دانش و تجربه و سخت‌افزاری قراردادها تنظیم شوند و باید نظام نامه‌ای در داخل خودمان برای تضمین فاینانس بخش خصوصی ایجاد کنیم.
مهندس نعمت زاده یادآور شد در اساسنامه سازمان گسترش و  ایمیدرو تأکید شده است که درصدی از درآمد صرف آموزش شود و ما در این زمینه قصور داشته ایم و باید تلاش کنیم جبران شود.
وی تأکید کرد: باید تشکل‌های آموزشی و حرفه‌ای برای مدیریت ایجاد شود چرا که مدیریت باکیفیت در صادرات به خصوص در خودروسازی نداریم و باید مدیر صادرات وارد کنیم و جایی که بلد نیستیم وقت را تلف نکنیم و صنعت را از درون درست کنیم و در بازارهای خارجی فعال باشیم.
وی با تقدیر از دکتر نیازمند مؤسس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: دکتر نیازمند ثباتی را در ایدرو ایجاد کرد ولی بعد از ایشان چهره صنعتی و اقتصادی ایدرو متأسفانه سیاسی شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد : از الزامات توسعه صنعتی کشور این است که صنعت از داخل رقابت پذیر شود و امکانات فیزیکی لازم را به وجود بیاوریم و دیپلماسی های بین المللی نیز  در کنار وزارتخانه این امر را تسهیل کنند.




   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد