سنگ آهن و ذغال سنگ

افزایش تولید جهانی آهن اسفنجی در سال ۲۰۱۶/ ایران دوم شد

افزایش تولید جهانی آهن اسفنجی در سال ۲۰۱۶/ ایران دوم شد
پایگاه خبری معدن نیوز- مجله متال بولتن از افزایش تولید جهانی آهن اسفنجی جهان در سال ۲۰۱۶ خبر داد و ایران را با فاصله اندکی نسبت به هند،‌ دومین کشور تولید کننده این محصول در جهان اعلام کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از مجله متال بولتن تولید جهانی آهن اسفنجی از 72 میلیون و 640 هزار تن در سال 2015 با رشدی جزئی به 72میلیون و 760هزار تن افزایش یافت.

ایران با رشد 9.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 میلیون و 10 هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد و دومین کشور تولید کننده این محصول در جهان شد. این افزایش تولید حاصل روند رشد بلند مدت صنعت فولاد ایران اعلام شده است. هر چند پیش بینی می شود با افتتاح هایی که در کارخانه های آهن اسفنجی پیش رو است، ‌ایران جایگاه نخست را تصاحب می کند.

همچنین هند با تولید 18 میلیون و 470 هزار تن آهن اسفنجی در سال 2016 شاهد رشدتولید 4.5 درصدی نسبت به سال گذشته بود و در رتبه نخست جهانی تولید این محصول قرار گرفت.

کشورهای عربستان، روسیه و مکزیک در رتبه های سوم تا پنجم قرار گرفتند. به طور مجموع پنج کشور برتر تولیدکننده آهن اسفنجی جهان تولید 71 درصد این محصول را در سال 2016 برعهده داشتند.

بیشترین افزایش تولید در کشورهای ایران، هند و ایالات متحده آمریکا گزارش شده که در مجموع 3 میلیون تن نسبت به سال 2015 افزایش تولید داشتند.تولید آهن اسفنجی در امریکا نیز طی سال 2016 بیش از 700 هزار تن افزایش یافت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد