معدن

یک میلیارد دلار طرح معدنی به اتمام می رسد

یک میلیارد دلار طرح معدنی به اتمام می رسد
پایگاه خبری معدن نیوز- مهدی کرباسیان که در آخرین نشست مدیران ایمیدرو در دولت یازدهم سخن می گفت، تصریح کرد: طرح های این سازمان در شرایط نبود نقدینگی و اوج تحریم ها و با مشارکت شرکت های داخلی، زنده شدند و در عین حال توانستیم با همراهی بخش خصوصی پروژه های جدید را آغاز کنیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز وی گفت: طی نیمه اول امسال، یک میلیارد دلار طرح به اتمام می رسند و به مدار تولید می پیوندند.

وی در ادامه خبر داد: ‏ طبق برنامه ریزی صورت گرفته، در این هفته کارخانه آهن اسفنجی فولاد شادگان با حضور مقامات عالی افتتاح می شود. احیای مستقیم فولاد شادگان، نخستین طرح تولید آهن اسفنجی است که با تکنولوژی ایرانی (PERED)، به بهره برداری می رسد.

کرباسیان تاکید کرد: قطعا تا پایان سال، مابقی پروژه های آهن اسفنجی فولادهای استانی‏ راه اندازی می شود. کرباسیان با یادآوری اینکه تغییر تفکر در ایمیدرو سبب مشارکت بخش خصوصی در طرح ها ‏شده اظهار داشت: این پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی و در راستای اقتصاد مقاومتی اجرایی شده اند.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: با توجه به افتتاح طرح های فرآوری مواد معدنی در ماه های آینده، در دولت دوازدهم به طور مشخص تری مانع خام فروشی مواد معدنی خواهیم شد و ارزش افزوده تولیدات، در داخل کشور ایجاد خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: تا سال 92 طرح های توسعه ای سنگان در رکود اجرایی به سر می بردند و با مشکلات متعددی همراه بودند در حالی که اکنون نخستین کارخانه گندله سازی سنگان در آستانه افتتاح است و کارخانه دیگری نیز در نوبت راه اندازی قرار دارد.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه تامین مالی طرح ها و همکاری با شرکت های خارجی‏ در شرایط برجام عملی شده است، گفت: تامین مالی طرح های بزرگ از جمله آلومینیوم جنوب و همچنین آغاز عملیات پروژه های تیتانیوم کهنوج و روی مهدی آباد در دولت یازدهم عملی شد


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد