آلومینیوم و مس

بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیشرفت فیزیکی پروژه سالکو در لامرد

بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیشرفت فیزیکی پروژه سالکو در لامرد
پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت روند پیشرفت فیزیکی پروژه شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) را در لامرد مورد بازدیدقرارداد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز مهندس نعمت زاده در جریان سفر یک روزه خود به جنوب کشور، روز سه شنبه، پس از بازدید از روند ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی 913 مگاواتی لامرد به همراه مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو از روند پیشرفت فیزیکی شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) بازدید به عمل آورد. شایان ذکر است که طرح 300 هزار تنی آلومینیوم جنوب بر اساس برنامه زمان بندی شده باید در شهریورماه 97 به بهره برداری برسد و هم اکنون 26 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گفتنی است که شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) در سال 2003 میلادی در راستای اهداف توسعه صنایع انرژی بر و با هدف صادرات، افزایش اشتغال و استفاده بهینه از منابع عظیم  گازی کشور از طریق ساخت یک کارخانه ذوب آلومینیوم با ظرفیت تقریبی یک میلیون تن در سال در سه فاز جداگانه تاسیس گردید. 51 درصد از سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه گذاری غدیر و 49 درصد آن متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.
چشم انداز این  شرکت تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده آلومینیوم در کشور و قرار گرفتن در جمع چهار تولید کننده برتر آلومینیوم در خاور میانه از طریق توسعه ظرفیت تولید آلومینیوم جهت ایجاد ارزش افزوده در بخش انرژی و دسترسی به بازارهای صادراتی است.
قرارداد این شرکت به صورت EPCF در سال 2011 با شرکت ان اف سی چین (NFC) منعقد شده است و اعتبار اسنادی آن در ژانویه سال 2015 میلادی فعال گردیده است. این طرح در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد واقع شده است و طبق جدول زمانبندی جامع قرار است تا اولین فلز در ماه آگوست سال 2018 تولید شود. 
فعالیت های این پروژه در حال انجام است و امور خاکبرداری و مسطح سازی سایت، فعالیت های مهندسی (شامل مهندسی پایه و مهندسی تفصیلی)، انتخاب پیمانکاران ایرانی جهت انجام امور ساخت و سیویل، ساخت ساختمان اداری کارفرما (شرکت سالکو) و ساختمان های اداری و کمپ پیمانکار (شرکت ان اف سی) ، حمل، ترخیص و انتقال تجهیزات و ماشین آلات شمعکوبی به سایت، تجهیز کارگاه های پیمانکاران، انجام امور شمعکوبی توسط پیمانکاران، انجام امور بچینگ پلنت توسط پیمانکاران و انتخاب تامین کنندگان تجهیزات و ماشین آلات مهمترین اقدامات انجام شده یا در دست اقدام این پروژه هستند.
 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد