آلومینیوم و مس

معدنکاری مس شیلی روی ریل توسعه

معدنکاری مس شیلی روی ریل توسعه
پایگاه خبری معدن نیوز- به گفته وزیر معادن شیلی، «آرورا ویلیامز»، کمپانی‌های معدنی مس به‌دنبال رونق پروژه‌های واقع در کشور شیلی هستند که در طول دوره کاهش قیمت‌ها در سال‌های اخیر متوقف بوده‌اند. معدنکاری مس شیلی روی ریل توسعه
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز در ماه‌های اخیر فلز مس حدوداً 5هزار و 700 دلار بر تن معامله شده است، درحالی‌که در اکثر ماه‌های سال گذشته، قیمت مس نزدیک به 4هزار و 700 دلار بر تن بوده است. قیمت‌ها از مقادیر بالای تاریخی در سال 2011 شروع به کاهش کرد. تا زمانی که به‌دلیل انتخابات ریاست جمهوری شیلی در ماه نوامبر، نااطمینانی‌های سیاسی افزایش می‌یابد، تصمیم نهایی در مورد سرمایه‌گذاری به حالت تعلیق باقی خواهد ماند. در همین زمینه، «دیگو هرناندز» مدیر صنایع معدنی شیلی گفت که «معدنکاران بار دیگر برنامه‌های توسعه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اما هرگونه پیشرفت در این زمینه احتمالاً تا شش‌ماهه دوم سال 2018 به تأخیر خواهد افتاد.»
طبق گزارش رویترز، کمپانی کانادایی «تِک» به دنبال دریافت مجوزهای لازم برای عملیا‌های توسعه‌ای در معدن Quebrada Blanca است که هزینه‌ای بالغ بر 4/7 میلیارد دلار دارد. همچنین طبق اعلان بی اچ پی بیلیتون، عملیات معدنکاری «اسپنس» در ماه آگوست سال جاری به میزان 2/2 میلیارد دلار توسعه خواهد یافت. کمپانی فریپورت مک‌موران و کمپانی دولتی کودلکو در حال بررسی امکان توسعه 5میلیارددلاری معدن «ال‌آبرا» هستند.
در این میان، کودلکو به‌دنبال توسعه عملیات‌های خود در خارج از کشور است. کودلکو در سال‌ جاری تصمیم به انجام سرمایه‌گذاری مشترک با یک کمپانی دولتی در اکوادور به نام «اِنامی» به‌منظور توسعه معدن Llurimagua دارد. همچنین کمپانی شیلیایی کودلکو در حال اکتشاف ذخایر سنگ‌آهن، مس و طلا در ایالت پارا واقع در کشور برزیل است. علاوه بر این، کودلکو علاقه‌مند به ذخایر مس و طلا در معدن «ایوتولغوی» است و به این منظور، نمایندگان کمپانی کودلکو در ماه آوریل به مغولستان سفر کردند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد