فولاد و آهن

جعفری طهرانی در گفتگو با استیل مینت مطرح کرد؛

افتتاح شعبه بانک پاسارگاد در بمبئی فرصتی برای توسعه صادرات غیر نفتی/ صادرات فرو آلیاژها از هند افزایش می یابد

افتتاح شعبه بانک پاسارگاد در بمبئی فرصتی برای توسعه صادرات غیر نفتی/ صادرات فرو آلیاژها از هند افزایش می یابد
پایگاه خبری معدن نیوز- ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد منطقه منا است که با اعمال تحریم های قریب الوقوع آمریکا در صدد یافتن راهی جهت ادامه صادرات است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از استیل مینت، پیش از این بسیاری از کشورها که از تحریم های آمریکا حمایت می کنند، اعلام کردند که تجارت با ایران را به تعویق خواهند انداخت.
به تازگی بانک های ژاپنی تمام معاملات مربوط به ایران را متوقف کرده تا ببیند مهلت تعیین شده برای ماه نوامبر توسط آمریکا به چه نتیجه ای خواهد رسید.
خبر خوب اینکه دیروز هند با وجود تمامی این اتفاقات و تهدیدها با افتتاح شعبه بانک ایرانی در بمبئی موافقت کرد.
اخیرا وزارت مالیه هند پیشنهاد افتتاح شعبه بانک پاسارگاد در بمبئی را قبول کرده است. این اتفاق مثبت در حالی صورت می گیرد که آمریکا از کلیه کشورها درخواست کرده که تجارت با ایران را متوقف کنند.
فولادسازان ایرانی نیز از این رابطه بانکی جدید خوشحالند چراکه تا کنون معاملات بین دو کشور (هند و ایران) شفاف نبوده و همین امر مانع تجارت مستقیم مواد اولیه و محصولات نیمه نهایی فولاد بین دو کشور می شد.
کیوان جعفری طهرانی به استیل مینت در این باره گفت: بانک پاسارگاد یکی از بزرگترین بانک های خصوصی ایران است که در بمبئی به منظور تجارت نفت به روپیه و ریال شعبه تاسیس می کند. وی افزود: با این حال اگر تجارت بین هند و ایران برحسب روپیه و ریال شروع شود پس از آن برای سایر صنایع و همینطور صنایع فولاد سودمند خواهد بود.
این تحلیل گر بین المللی در ادامه به استیل مینت گفت؛ پیش از این یک بانک هندی در تحریم های قبل با ایران معامله انجام می داد اما این امر فقط به تجارت نفت محدود می شد اما این بار فرصتی برای انجام معاملات غیر نفتی نیز به وجود آمده است.
وی افزود: هند یکی از بزرگترین صادرکنندگان فروآلیاژ به ایران است و در طول دوره سال مالی 2017 حدود 30 هزار تن فرو منگنز به ایران صادر کرده است. با افتتاح بانک جدید ایرانی در هند احتمال افزایش بیشتر صادرات وجود دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد