آلومینیوم و مس

در نشست ایمیدرو با سندیکای صنایع آلومینیوم اعلام شد

وجود تقاضای کاذب برای شمش آلومینیوم در بازار

وجود تقاضای کاذب برای شمش آلومینیوم در بازار
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس هیئت عامل ایمیدرو در نشست با اعضای سندیکای صنایع آلومینیوم ایران تاکید کرد: تولید آلومینیوم در کشور نیاز صنایع داخلی به این فلز را برطرف می کند و در عرضه کمبودی وجود ندارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز،‌ مهدی کرباسیان در سلسله نشست ها با تشکل ها در دیداری با اعضای هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران افزود:‌ به رغم چالش هایی که از سوی واسطه ها ایجاد شده، ‌تولید داخلی شمش، نیاز صنایع پایین دستی را تامین می کند و معضل دلالی با راهکارهای بخش خصوصی و دولت حل می شود.
وی در ادامه با اشاره به تقاضای 82 هزار تنی شمش آلومینیوم طی بهار امسال در بورس کالا گفت: این تقاضا نشان دهنده تقاضای کاذب است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان تقاضا در محدوده 20 هزار تن قرار داشت.
کرباسیان یادآور شد: بازارهای فولاد و مس نیز به سبب رشد ظرفیت ایجاد شده در سال های اخیر به سمت تعادل رفته اند و از نظر عرضه مشکلی ندارند. همچنین در حوزه آلومینیوم نیز عرضه عام تولیدات شرکت های المهدی و هرمزآل همراه با ایرالکو در بورس کالا، بازار را متعادل می کند.
وی از اعضای این تشکل خواست به صورت فعال پیشنهادات را همزمان به وزارت صنعت معدن و تجارت و ایمیدرو در جهت حمایت از تولید داخلی و همچنین ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، ارسال کنند.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو تاکید کرد: اعلام همزمان اسامی خریداران شمش در بورس کالا به سازمان تعزیرات و سندیکای صنایع آلومینیوم،‌ مشخص می کند که آیا خرید شمش برای صنایع پایین دستی بوده یا صرفا جنبه دلالی داشته است.
پیش از کرباسیان،‌ هوشنگ گودرزی رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم اظهار داشت: دریافت شمش بر پایه ارز دولتی و عرضه به نرخ آزاد توسط دلالان، صنایع پایین دستی آلومینیوم را برای تولید دچار مشکل کرده است.
وی افزود: اختلاف قیمت 4 تا 5 هزار تومانی هر کیلو شمش بین بورس کالا و بازار آزاد، واسطه ها را به سمت تقاضای کاذب جلب کرده و این امر به ضرر صنایع آلومینیوم شده است.

گودرزی ادامه داد: ما خواهان حضور تمامی تولیدکنندگان شمش آلومینیوم به ویژه المهدی و هرمزآل در بورس کالا هستیم تا عرضه واقعی بر اساس ظرفیت های تولید انجام گیرد.
گودرزی تاکید کرد: اعلام اسامی خریداران بورس کالا، مشخص می کند که شمش خریداری شده برای تولید مصرف شده با جنبه دلالی داشته است.
در این نشست همچنین هبت اله فاضلی ، اسد ا... ملتجی، شاهن مارکاریان و رضا فلاح نژاد دیگر اعضای هیات مدیره سندیکا نیز به بیان آسیب های وارد شده به صنایع پایین دستی بر اثر تفاوت نرخ بورس کالا و بازار آزاد،‌ پرداختند و خواستار حل این معضلات شدند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد