فولاد و آهن

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان در آیین بهره برداری از طرح توسعه فولادسازی سبا:

فولاد مبارکه اصفهان رتبه دهم تولیدکنندگان فولاد جهان را دارد/ بزرگترین معضل صنعت فولاد، آب است

فولاد مبارکه اصفهان رتبه دهم تولیدکنندگان فولاد جهان را دارد/ بزرگترین معضل صنعت فولاد، آب است
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه شرکت فولاد در رتبه بندی ۱۰۰ شرکت برتر در شاخص فلزات اساسی رتبه اول را کسب کرده است اظهار کرد: این شرکت از واحدهای نادری است که از سنگ تا رنگ از سنگ آهن تا محصول را دارد و ارزش افزوده آن به این خاطر است که در هیچ کدام از مراحل تولید وابستگی نداریم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: فولاد مبارکه مولود انقلاب بزرگ‌ترین واحد صنعتی است که بعد از انقلاب شروع به کار کرد و در دهه 60 و 70 به بهره‌برداری رسید.

بهرام سبحانی ادامه داد: فولاد مبارکه، امروز به یکی از بزرگ‌ترین هولدینگ‌های عملیاتی کشور تبدیل شده، فولاد سبا، فولاد هرمزگان، فولاد امیرکبیر کاشان، صنایع معدنی فولاد سنگان، فولاد سپیددشت چهارمحال و وین الکترود اردکان، سه هولدینگ زیرمجموعه شرکت، واحدهای عملیاتی در شرق و جنوب و شمال کشور گسترده، 30 درصد سهام عدالت، 17 درصد ایمیدرو، حدود 15 درصد شستا و حدود 19 درصد سایر سهامداران حقیقی و حقوقی هستند.

وی با بیان اینکه شرکت در رتبه بندی 100 شرکت برتر در شاخص فلزات اساسی رتبه اول را کسب کرده است اظهار کرد: این شرکت از واحدهای نادری است که از سنگ تا رنگ از سنگ آهن تا محصول را دارد و ارزش افزوده آن به این خاطر است که در هیچ کدام از مراحل تولید وابستگی نداریم.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در مجتمع فولاد 11 هزار و 800 نیروی مستقیم و به طور کلی 350 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دارن. فولاد مبارکه همیشه در مسیر توسعه است و لحظه‌ای از توسعه ظرفیت غافل نیست. سبحانی افزود: بیش از 6 هزار میلیارد تومان در همه کشور برای توسعه فولاد سرمایه‌گذاری هوشمند کرده ایم به این معنی که بعد از شناسایی گلوگاه‌ها سرمایه‌گذاری آن انجام شده است و دو پروژه بزرگ هم در دست اقدام است. نورد گرم شماره 2 و توسعه فولاد هرمزگان که برای نورد گرم با آلمان قرارداد منعقد شده و درحال فاینانس هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برای توسعه فولاد هرمزگان هم قرارداد منعقد کرده‌ایم که در صورت تایید وزارتخانه قرارداد فاینانس منعقد می‌شوددر واقع بزرگ‌ترین معضل صنعت فولاد آب است که در این راستا اقدامات مؤثری انجام داده‌ایم و با تصفیه و بازچرخانی پساب‌های صنعتی 75 درصد کاهش مصرف آب داشته‌ایم، امروز با بیش از 6 و نیم میلیون تن 23 میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: فولاد مبارکه اصفهان رتبه دهم تولیدکنندگان فولاد جهان و بین کشورهای آسیایی رتبه یازدهم را در 8 معیار کسب کرده همچنین در مسئولیت‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری‌های زیادی شده است.

سبحانی ادامه داد: پنج طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا، احداث نیروگاه 25 مگاواتی فولاد سبا و پروژه ایستگاه تقلیل فشار گاز، احداث تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی فولاد مبارکه و کارخانه آهک کلسینه فولاد سنگ مبارکه با اعتبار 1500 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد