فولاد و آهن

طرح توسعه فولاد سبا فردا و با حضور معاون اول رئیس جمهوربه بهره برداری می رسد

طرح توسعه فولاد سبا فردا و با حضور معاون اول رئیس جمهوربه بهره برداری می رسد
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون اول رئیس جمهوری به منظور بازدید و بهره برداری از چند طرح صنعتی و عمرانی که یکی از این طرح ها، پروژه توسعه سبا فولاد مبارکه کی باشد به استان اصفهان سفر می کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری صبح سه شنبه وارد اصفهان خواهد شد و ضمن افتتاح چند طرح مهم صنعتی و زیربنایی در جلسه شورای اداری این استان نیز شرکت می کند.
بر اساس این گزارش، معاون اول رئیس جمهوری در این سفر ضمن رونمایی از پورتال سرمایه گذاری و برند شهر اصفهان، طرح توسعه کارخانه فولاد سبا از زیر مجموعه های شرکت فولاد مبارکه را افتتاح می کند.
طرح بزرگ صنعتی مجتمع فولاد سبا در سال 82 در کارخانه ذوب آهن اصفهان به بهره برداری رسید و در سال 85 با تبادل قراردادی بین مدیران عامل ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه،‌ این مجتمع به فولاد مبارکه واگذار شد.
مجتمع فولاد سبا با ظرفیت تولید 700 هزار تن ورق فولاد از استعداد لازم برای افزایش تولید تا سقف 1.4 میلیون تن در سال برخوردار است؛ سبا نخستین واحد صنعتی کشور است که ورق فولادی ضد زنگ تولید می کند و با تولید این محصول، نیاز کشور به ورق های ضد زنگ و استیل تامین می شود.
همچنین افتتاح و بهره برداری خط یک متروی اصفهان از دیگر برنامه های جهانگیری در این سفر یک روزه اعلام شده است.
خط یک قطار شهری اصفهان از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی (ره) واقع در شمال شهر اصفهان آغاز شده و پس از طی مسیری به طول 20٫2 کیلومتر و مشتمل بر 20 ایستگاه به پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر می‌رسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد