طلا و نقره

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر:

کاهش قابل توجه قیمت طلا/ رکود در صنعت طلا به دنبال افزایش قیمت‌ها

کاهش قابل توجه قیمت طلا/ رکود در صنعت طلا به دنبال افزایش قیمت‌ها
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: هفته گذشته تغییرات قیمت طلا و سکه در مقایسه با هفته‌های پیش از این نوسان کمتری داشته و در روز‌های پایانی و ابتدای هفته شاهد کاهش قیمت قابل توجهی بودیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، قیمت طلا و سکه در ماه اخیر با نوسانات بسیاری روبرو شد به طوریکه سکه تمام با گذر از مرز 3 میلیون تومان رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

در هفته ای که گذشت هر گرم طلا 18 عیار نیز با نوساناتی روبرو بود به طوریکه هر گرم طلای 18 عیار ابتدای هفته را با رقم 236 هزار و 180 تومان آغاز کرد و با جهش قیمت در دومین روز هفته به رقم 244 هزار و 830 تومان رسید.

در همین راستا محمد کشتی آرای، در خصوص تغییر قیمت طلا و سکه طی روز‌های گذشته گفت: هفته گذشته تغییرات قیمت طلا و سکه در مقایسه با هفته‌های پیش از این نوسان کمتری داشته و در روز‌های پایانی و ابتدای هفته شاهد کاهش قیمت قابل توجهی بودیم.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر افزود: کاهش قیمت‌ها را می‌تواند در نوسانات قیمت جهانی طلا، ثبات نسبی در قیمت ارز و به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا جستجو کرد.

وی در خصوص تاثیر افزایش قیمت طلا در بازار مصنوعات طلا گفت: با افزایش قیمت شاهد کاهش مصرف مصنوعات و زیورآلات در بازار بودیم که این امر رکود را به صنف و صنعت طلا فروشان کشانده است.

محمد کشتی آرای اظهار کرد: در بازار سکه همچنان مشاهده می‌شود که مردم تمایل به تبدیل سرمایه خود به سکه یا طلای خام را دارند و که این امر باعث شکل گیری تقاضای مازاد و ایجاد حباب قیمتی شده است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص کاهش حباب در بازار گفت: به طور قطع برای کاهش قیمت‌ها به زمان نیاز داریم تا درنهایت حباب موجود در بازار کوچک‌تر و یا نابود شود.

وی در خصوص پیش بینی از بازار طلا و سکه عنوان کرد: نوسانات قیمتی شدید است و در شرایط فعلی امکان پیش بینی وجود ندارد و تحلیل‌ها تنها روزانه صورت می‌گیرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد