اقتصاد و صنعت

چین تعرفه واردات کالا را کاهش داد

چین تعرفه واردات کالا را کاهش داد
پایگاه خبری معدن نیوز - چین از ابتدای ماه جاری میلادی مجموعه قوانین و مقررات جدیدی را در عرصه اقتصادی به اجرا گذاشت که مهمترین آن‌ها کاهش تعرفه بر روی واردات کالا از شماری کشور‌ها از جمله قاره آسیا است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، با توجه به اینکه روابط تجاری چین و آمریکا روز به روز تیره‌تر می‌شود این کشور تصمیم گرفته است تعرفه بر روی کالا‌های وارداتی از کشور‌های منطقه اروپا و آسیای جنوب شرقی را کاهش دهد.
از ابتدای ماه جاری میلادی کالا‌های مختلف، چون پوشاک، کفش، لوازم آشپزخانه و تولیدات ورزشی وارداتی به چین با کاهش تعرفه روبرو شده اند و تعرفه بر روی این کالا‌ها از 15.9 درصد به 7.1 درصد تقلیل یافته است.
برای لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی و یخچال فریزر نیز تعرفه از 20.5 درصد به 8 درصد کاهش یافته است تعرفه روی محصولات خوراکی و آبزیان از 15.2 درصد به 6.9 و برای لوازم بهداشتی و پزشکی نیز از 8.4 درصد به 2.9 درصد کاهش یافته است.
کشور‌های منطقه آسیا و پاسیفیک شامل کشور‌های بنگلادش، هند، لائوس، کره جنوبی و سریلانکا از جمله کشور‌هایی هستند که کالا‌های آن‌ها با کاهش تعرفه وارد چین می‌شود.
مواد غذایی دریایی، گل، اقلام پزشکی، مواد شیمیایی، تولیدات فولادی، لاستیک خودرو، موتور‌های مختلف و اقلام آلومینیومی بخشی از کالا‌های وارداتی مشمول کاهش تعرفه هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد