اقتصاد و صنعت

اتحاد چین و روسیه در مقابل آمریکا

اتحاد چین و روسیه در مقابل آمریکا
پایگاه خبری معدن نیوز - بانک مرکزی چین اعلام کرد: چین مطمئن است که می‌تواند یوآن را تثبیت کرده و ارزش آن را در سطحی منطقی نگه دارد.چین در حال کاهش تدریجی ذخایر دلار خود و ترویج استفاده از یوان است. چین همچنین اخیرا مبادله آتی نفت را به یوان که اقدامی برای به چالش کشیدن سلطه دلار بر بازار نفت محسوب می‌شود را آغاز کرده است. روسیه و چین همچنین در حال برنامه‌ریزی برای آغاز مبادلات تجاری به روبل و یوان هستند تا دلار و دیگر ارزهای بین‌المللی را از مبادلات تجاری خود حذف کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، راشاتودی اعلام کرد: بانک‌های دولتی چین دلارهای مردم را جمع‌آوری می‌کنند تا ارزش یوان در برابر دلار تقویت شود.
معاون و مدیر بخش قانون‌گذاری ارزهای خارجی بانک مرکزی چین اعلام کرد: چین مطمئن است که می‌تواند یوآن را تثبیت کرده و ارزش آن را در سطحی منطقی نگه دارد.
گزارشات حاکی از آن است که بانک‌های دولتی چین از طرف بانک مرکزی این کشور در حال خرید دلار از مردم و مبادله آنها با یوان در بازارهای جهانی هستند به طور کلی وقتی بانک‌های مرکزی بخواهند ارزش پول ملی را تقویت کنند اقدام به خرید آن با دلار می‌کنند.
بانک‌های مرکزی از طریق حفظ قدرت خرید ارزهای داخلی شهروندان، کشورهای خود را از افزایش قیمت مصرف کننده کالاها و ریسک تورمی دور می‌کند. دولت‌ها همچنین می‌توانند از طریق فروش ارز خود در بازارهای ارز جهانی آن را تضعیف کنند که این مساله در کنار آسیب‌رساندن به مصرف کننده داخلی به تقویت اقتصاد کشورهای صادرات محور نظیر چین منجر می‌شود. این اقدام به کاهش هزینه صادرات کالا و قیمت صادراتی کالاهای تولید داخل و افزایش رقابت‌پذیری آنها در بازار جهانی منجر می‌شود.
به گفته یک منبع آگاه در یک بانک چینی در شانگهای به نظر می‌رسد بانک‌های دولتی در حال خرید یوان برای جلوگیری از سقوط زیاد ارزش آن هستند. در معاملات اولیه روز گذشته ارزش یوان در برابر دلار به کمترین میزان در حدود یکسال گذشته رسید.
این کاهش ارزش به دلیل نزدیک شدن به تاریخ 6جولای است که آمریکا اعلام کرده است قصد دارد برای واردات 34 میلیارد دلار کالا از چین تعرفه اعمال کند. چین هم تاکید کرده است که این اقدام آمریکا را از طریق اعمال تعرفه گمرکی بر کالاهای آمریکایی تلافی خواهد کرد.
چین در حال کاهش تدریجی ذخایر دلار خود و ترویج استفاده از یوان است. چین همچنین اخیرا مبادله آتی نفت را به یوان که اقدامی برای به چالش کشیدن سلطه دلار بر بازار نفت محسوب می‌شود را آغاز کرده است. روسیه و چین همچنین در حال برنامه‌ریزی برای آغاز مبادلات تجاری به روبل و یوان هستند تا دلار و دیگر ارزهای بین‌المللی را از مبادلات تجاری خود حذف کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد