اکتشاف و ماشین آلات

۶ محدوده امید بخش نیکل در استان سمنان آماده انجام اکتشافات تکمیلی/ ۴ محدوده دیگر در انتظار مزایده عمومی و واگذاری به سرمایه گذار

۶ محدوده امید بخش نیکل در استان سمنان آماده انجام اکتشافات تکمیلی/ ۴ محدوده دیگر در انتظار مزایده عمومی و واگذاری به سرمایه گذار
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با انجام اکتشاف نیکل در شمال شرق استان فارس اکتشاف مواد معدنی فلزی در این استان رونق خواهد گرفت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، علی همتی با بیان این مطلب، افزود: اگر چه بخش عمده وسعت استان را پهنه زاگرس در بر می‌گیرد و عمده مواد معدنی استان غیرفلزی است، اما در شمال و شمال شرق استان به دلیل واقع شدن در زون‌های زمین شناسی ایران مرکزی و سنندج – سیرجان و احتمال وجود مواد معدنی فلزی، پهنه نیکل را با وسعتی در حدود 640 KM2 برای اتمام عملیات اکتشاف در شهرستان بوانات تعریف کردیم.

وی اضافه کرد: برای شناسایی و اکتشاف نیکل (Ni) در این منطقه پهنه از طریق مزایده به شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر واگذار شد.

همتی بیان کرد: با انجام فعالیت های اکتشافی مقدماتی توسط شرکت مذکور 10 محدوده امید بخش مورد شناسایی قرار گرفته است که شامل 8 محدوده نیکل به وسعتی در حدود 90 KM2 و دو محدوده سنگ تزیینی به وسعت 5 KM2 می باشد و در 6 محدوده امید بخش نیکل فعالیت‌های اکتشافی تکمیلی توسط شرکت مذکور ادامه خواهد یافت. لازم به ذکر است این فعالیت ها برای اولین بار در سطح کشور در این استان انجام می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: چهار محدوده امید بخش دیگر به مزایده عمومی گذاشته خواهد شد که علاقه مندان به فعالیت های معدنی، نسبت به سرمایه گذاری در این بخش اقدام کنند.

همتی اضافه کرد: این فلز از جمله فلزات استراتژیک می باشد که کاربردهای گوناگونی در پزشکی، فولاد، ضد رنگ، آلیاژ فلزات و ... دارد.

وی بیان کرد: براساس گزارش های بین المللی میزان تولیدات معدنی نیکل در دنیا در سال 2017 بالغ بر 1.2 میلیون تن بوده و ذخایر جهانی آن 74 میلیون تن می باشد و کشورهای اندونزی ، فیلیپین ، کانادا ، استرالیا و برزیل دارای بیشترین تولیدات این ماده معدنی هستند.

وی افزود: بیشترین ذخیره نیکل دنیا در کشورهای استرالیا و برزیل قرار دارد و بزرگترین معدن نیکل در کانادا واقع شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد