اقتصاد و صنعت

اقتصاد ایران غیر مزیتی و غیر رقابتی است/ باید جلوی خصوصی‌سازی‌های ‌بی‌رویه گرفته شود

اقتصاد ایران غیر مزیتی و غیر رقابتی است/ باید جلوی خصوصی‌سازی‌های ‌بی‌رویه گرفته شود
پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: باید جلوی خصوصی‌سازی‌های ‌بی‌رویه گرفته شود، بسیاری از واحدهایی که تا به امروز به صورت خصوصی واگذار شده اند منحل شدند، دولت باید شیوه‌هایی را اتخاذ کند که به تعطیلی واحدها نکشد و کارخانه ها را به مال خرها نفروشند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حسین کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا با بیان اینکه مشکلات امروز دنیا بخاطر حضور شخصی است غیر متعارف به نام آقای ترامپ گفت: آن چیزی که در مسائل بین‌المللی اتفاق افتاده الزاما به عملکرد آقای روحانی مربوط نمی‌شود بلکه امروز دنیا با چالش در همه زمینه‌ها از سوی فردی غیر عادی با تفکرات عجیب و غریب به نام رئیس جمهور امریکا مواجه است.

وی در ادامه با بیان اینکه خروج آمریکا از شورای حقوق بشر نظام حقوقی دنیا را آشفته می‌کند افزود: ترامپ غیر از جنگ تجاری که با چین و روسیه و اروپا شروع کرده و همچنین مسائل اجتماعی که در دل کشور خود دارد و خرید و فروش سیاست که در منطقه ما رایج کرده غیر از همه اینها حتی مبانی انسانی را هم مورد تحقیر قرار داده و از سازمان حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج شده است. وی سازمان حقوق بشر را به فاضلاب تشبیه کرده است و گفته اینجا فاضلابی است که بوی تعفن می‌دهد و ما از آن خارج می‌شویم.

رئیس خانه احزاب با اشاره به اینکه ترامپ فردی غیر طبیعی است اظهار کرد: برای این گروهی که در آمریکا روی کار آمده و دولت و کشور را مورد تهدید قرار می‌دهد فرقی نمی‌کند که چه کسی در ایران سر‌کار باشد آنها در هر حال همین رفتار را انجام می‌دادند زیرا که منافع آنها در این است که ایران‌هراسی راه انداخته و عرب‌های منطقه را بدوشند و کاسب‌کارانه با قضایا مواجه ‌شوند.

وی با بیان اینکه در آینده عملکرد آقای روحانی قابل ارزیابی است گفت: اینکه عملکرد آقای روحانی چقدر درست و دقیق است و آیا توانایی‌های کافی را دارد یا نه بزودی معلوم می‌شود. شاید مردم از برخی از تصمیماتی که در زمینه اقتصاد و اجتماع و حتی فرهنگ اتخاذ می‌شود راضی نباشند اما این به اصلاح‌طلبان برنمی‌گردد و بهتر است خود دولت پاسخگوی اصلی باشد.

رئیس کمیته سیاسی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در ادامه با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان در دولت آقای روحانی حضور ندارند گفت: دولت دوازدهم یک دولت میانه‌ای است که آقای روحانی نفراتی را گذاشته و تعیین کرده و البته امیدواریم که در سمت و سوی منافع ملی و اداره بهتر جامعه حرکت کند.

وی ادامه داد: اینکه چقدر دولت در این جهت همت داشته باشد و بتواند این نقش را ایفا کند طی هفت هشت ماه آینده معلوم می‌شود.

وی افزود : هنوز تصمیمی برای دوره بعد از تحریم اتخاذ نشده است باید دید عملکرد دولت چگونه خواهد بود.

کمالی با بیان اینکه باید با دشمن هم گفت‌وگو کرد اما بر اصول خود محکم ایستاد اظهار کرد: کسی که می‌گوید با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم با عوامل منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای امریکا هم نباید مذاکره کند. در مورد مذاکره کردن نه فقط با آمریکا با هرکس دیگری که با ما دشمنی و مخاصمه دارد فکر میکنم لازم است گفت‌وگو کنیم به یک دلیل آن هم این است که فکر می‌کنم امام حسین که برترین بود و شجاع‌ترین و ارزش‌گراترین انسان‌ها با دشمنان خدا و پیامبر گفت‌وگو کرد اما حرف‌های ناحق را نپذیرفت و زیر بار حرف زور نرفت و شهادت را پذیرفت.

وی در ادامه افزود: اینکه ما با دشمنان خود گفت‌وگو نداشته باشیم از نظر من موضوعی پسندیده نیست می‌توانیم با دشمنان خود صحبت کنیم اما روی اصول و ارزش‌های خود بایستیم و از آنها دفاع کنیم ولی حرف نزدن با مخالف به معنی انقلابی‌گری نیست می‌توانیم نظرات و بحث‌های خود را به مخالفین بگوییم و به گوش جهانیان نیز برسانیم.

کمالی با اشاره به اینکه برجام از روز اول برای ما بیشتر به عنوان یک محدودیت بود تصریح کرد: بنده از روز اول هم گفتم برجام آمد که ما را محدود کند تا یکسری از کارها را انجام ندهیم اما اگر حتی یک دستاورد در این زمینه وجود داشته باشد این است که آمریکا و هم‌پیمانانش ما را به عنوان جنگ طلب و آشوب طلب معرفی می‌کردند که امروز در دنیا این چهره برگشته آنها دیگر این را نمی‌توانند بگویند که ایران جنگ طلب است.

وی در ادامه افزود: ما موضع خود را به جهانیان اعلام کردیم که نه جنگ طلب بودیم و نه به دنبال ساخت سلاح‌های اتمی. رهبر انقلاب اسلامی به عنوان یک مرجع تقلید و به عنوان کسی که سیاست‌های کشور را تنظیم می‌کند خیلی صریح گفتند که ساخت این سلاح‌ها حرام و غیر شرعی است. یعنی این موضع‌گیری‌ها باعث شد که موقعیت ما ثابت شود گفتم چنین مواضعی موقعیت ایران را نسبت به آنچه آنان تبیین کرده بودند تغییر داد. یعنی یک بیان مواضع صورت گرفت.

رئیس خانه احزاب با بیان اینکه آنچه را که واقعیت داشت توسط مقام معظم رهبری و دولت بیان شد گفت: ما آنها را درموضع ضعف قرار دادیم ولی آنها حتی نسبت به اروپا، چین، روسیه و کل دنیا خلف وعده کردند حالا اگر این را به یک دولت دیگر بخواهیم منتسب کنیم یک نوع کار سیاسی است.

رئیس شورای هماهنگی اصلا‌ح‌طلبان با اشاره به اینکه هنوز تصمیمی برای انتخابات 98 گرفته نشده است اظهار کرد: کلیت پارلمان اصلاحات به تصویب رسیده است و در رابطه با زیر مجموعه و ساختار و اهداف آن کمیته سیاسی شورای هماهنگی که ریاست آن به عهده بنده است بررسی‌هایی را انجام داده بعد از اینکه به تصویب رسید نتیجه را اعلام می‌کنیم. اما اینکه عملکردش چگونه خواهد بود و چه نتیجه‌ای می‌گیریم در آینده مشخص میشود.

دبیر کل حزب اسلامی کار با بیان اینکه باید در ساختار اقتصادی اصلاح صورت بگیرد گفت: بر اساس این سیاست‌ها اقتصاد غیر مزیتی غیر تخصصی و غیر رقابتی برقرار است و وضعیت واحدها چنین شرایطی است و ادامه خواهد یافت و در چنین شرایطی کارگرها کار خود را از دست می‌دهند و خیلی از کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند باید اصلاح ساختار صورت بگیرد و تا زمانی که این امر اتفاق نیافتد هیچ چیز درست نمی شود اتفاق خاصی نمی‌افتد.

وی در پایان با بیان اینکه باید جلوی خصوصی‌سازی‌های ‌بی‌رویه گرفته شود گفت: بسیاری از واحدهایی که تا به امروز به صورت خصوصی واگذار شده اند منحل شدند، دولت و کسانی که در این زمینه تصمیم می‌گیرند باید شیوه‌هایی را اتخاذ کنند که اگر به سمت خصوصی‌سازی می‌روند این خصوصی‌سازی به گونه‌ای باشد که به تعطیلی واحدها نکشد و کارخانه ها را به مال خرها نفروشند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد