فولاد و آهن

افت صادرات فولاد ژاپن به آمریکا موقتی است/ مصرف گنندگان آمریکایی گزینه دیگری برای واردات ندارند

افت صادرات فولاد ژاپن به آمریکا موقتی است/ مصرف گنندگان آمریکایی گزینه دیگری برای واردات ندارند
پایگاه خبری معدن نیوز- صادرات فولاد ژاپن در ماه می درمقایسه با آوریل رشد ۱۳.۶ درصدی و نسبت به می سال قبل ۰.۸ درصد رشد داشت. این اولین رشد در ۱۶ ماه اخیر بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مقامات فدراسیون آهن و فولاد ژاپن (JISE) اعلام کرده اند که تولید در ماه می افزایش داشته و فولاد به اندازه کافی برای کارخانه های فولادی جهت صادرات در دسترس بوده است.

با این حال مسئولان این سازمان اعلام کرده اند حجم صادرات زیاد نبوده زیرا کارخانه های ژاپنی همچنان عرضه داخلی را اولویت قرار داده اند.

صادرات ورق گرم در این مدت 900 هزار و 854 تن بوده و 4.8 درصد کمتر از می سال قبل می باشد درحالی که صادرات، 18.2 درصد بالاتر از آوریل است. محصولات تخت که به 237 هزار و 624 تن رسیده بود نیز رشد 44.4 درصدی نسبت به می سال قبل و 13.4 درصدی نسبت به ماه آوریل داشت.

صادرات فولاد ماه می ژاپن به کره جنوبی 0.8 درصد کاهش داشت و به 472 هزار و 104 تن رسید. صادرات به تایلند نیز با رشد 13.4 درصدی به 506 هزار و 191 تن و به چین با افت 12.3 درصدی به 42 هزار و 44 تن رسید.

صادرات به آمریکا نیز با 17.1 درصد افت به 129 هزار و 464 هزار تن رسید و JISF اعلام کرده این اتفاق ناشی از اعمال تعرفه های وارداتی آمریکا بر روی آلومینیوم و فولاد است.

مصرف کنندگان نهایی آمریکا همچنان به خرید محصولات فولادی ژاپن ادامه می دهند زیرا هیچ گزینه دیگری برای واردات آنها وجود ندارند بنابراین کاهش حجم صادرات به آمریکا ممکن است موقتی باشد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد