فولاد و آهن

مدیر عامل هلدینگ فولاد متیل در گفت‌وگو با معدن نیوز مطرح کرد؛

اتصال مراکز خدماتی فولاد مبارکه به خطوط ریلی کشور

اتصال مراکز خدماتی فولاد مبارکه به خطوط ریلی کشور
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر عامل هلدینگ فولاد متیل از اتصال ۵ مرکز اراک، اصفهان، تبریز، تهران و مشهد به خطوط ریلی کشور خبر داد و گفت: هلدینگ متیل در حال آماده سازی بنادر خشک فولاد مبارکه و شبکه ریلی حمل محصولات فولادی برای توسعه هر چه بهتر زیر ساخت‌هاست.
  بزرگنمايي:

علی بیات ماکو، درگفت‌وگو با خبرنگار معدن نیوز، با تشریح فعالیت هلدینگ فولاد متیل برای توسعه فعالیت‌های فولاد مبارکه اصفهان، بیان کرد: فولاد متیل یکی از زیر مجموعه‌های فولاد مبارکه بوده که همزمان با به بهره برداری رسیدن این شرکت، کار خود را آغاز کرده و مهمترین فعالیتی که بر عهده دارد تامین نیاز مشتریان خرد فولاد مبارکه بوده است.

مدیر عامل هلدینگ فولاد متیل، افزود: به صورت کلی مشتریان فولاد مبارکه به دو گروه تقسیم می‌شوند مشتریان کلان، مانند خودروسازها و مصرف کنندگان نهایی خرد که تقاضایشان کمتر از هزار تن در سال می باشد این مشتریان از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ متیل خریدهای خود را انجام می‌دهند و به نحوی این هلدینگ کار تنظیم بازار را نیز بر عهده دارد از سوی دیگر بخشی از صادرات محصولات فولاد مبارکه را پشتیبانی می‌کند که این امر توسط شرکت پاسیفیک صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تأسیس مراکز خدماتی فولاد متیل الگو گرفته از فولاد سازان بزرگ و معتبر دنیا بوده و فولاد مبارکه در حال حاضر تنها شبکه توزیع محصولات فولادی کشور را در اختیار دارد. این شبکه آمادگی دارد به سایر فولاد سازان داخلی نیز خدمات ارایه نماید و محصولات آنان را به بازار عرضه کند.

بیات ماکو در ارتباط با چگونگی دسترسی به زیر ساخت‌های حمل و نقل برای عرضه محصولات خود به مشتریان، گفت: یکی از زیر ساخت‌های مهمی که این هلدینگ برای عرضه بهتر محصولات فولاد مبارکه پیش بینی کرده اتصال تمامی شرکت‌های زیر مجموعه فولاد متیل به شبکه ریلی بوده که البته در حال حاضر هم 5 مرکز اراک، اصفهان، تبریز، تهران و مشهد به این خطوط متصل شده و 3 شرکت دیگر هم امکان حمل ترکیبی را دارا هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از بزرگترین معضلات صنایع کشور بحث حمل و نقل بوده لذا با توجه به چشم انداز 1404 و تولید 55 میلیون تنی فولاد در کشور طبیعتاً سالانه رقمی حدود 240 میلیون تن مواد اولیه و محصول در سطح کشور نیاز به جابجایی دارد که این امر نیاز به زیرساخت‌های وسیعی خواهد داشت از این رو در بحث زیرساخت، مشکلات بسیار فراوانی در کشور وجود دارد که باید برای رفع آن با سرعت بیشتری اقدام کرد.

مدیر عامل هلدینگ فولاد متیل، بیان کرد: با توجه به متصل بودن مراکز خدماتی فولاد مبارکه به خطوط ریلی کشور و امکان حمل ترکیبی، هلدینگ متیل در حال آماده سازی بنادر خشک فولاد مبارکه و شبکه ریلی حمل محصولات فولادی برای توسعه هر چه بهتر زیر ساخت‌ها بوده که در این راستا در سال گذشته آهن و فولاد اصفهان به شبکه ریلی متصل شد و در حال آماده سازی و بهره برداری برای استفاده فولاد مبارکه به عنوان بندر خشک هستیم.

بیات ماکو، تصریح کرد: از سوی دیگر مراکز سهند تبریز و صنایع کاوه تهران هم در تدارک و تجهیز برای تبدیل شدن به بندر برای فولاد مبارکه هستند که احتمالا تا پایان سال 97 شاهد اتفاقات خوبی در حوزه خدمات ریلی فولاد مبارکه خواهیم بود البته این توسعه تنها به محصولات فولاد مبارکه محدود نخواهد شد و هر شرکت فولادی و غیر فولادی دیگر هم می‌تواند از مراکز خدماتی فولاد متیل به عنوان ترمینال خود استفاده کند. همچنین در سال 1397 شاهد آغاز فعالیت مرکز خدماتی استان البرز واقع در شهرک صنعتی بهارستان خواهیم بود که با رویکرد ارائه خدمات به خودرو سازان احداث می شود.

وی همچنین در ارتباط با نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر بحث واردات محصولات فولادی، گفت: با توجه به قیمت ارز و اتفاقات چند هفته گذشته شاید در حال حاضر چشم انداز مناسبی برای واردات محصولات فولادی و عرضه به تولیدکنندگان پیش رو نباشد. ضمن اینکه با تمهیدات صورت گرفته از سوی فولاد مبارکه تأمین نیاز تولیدکنندگان داخلی و صنایع پایین دستی به شکل حداکثری در حال انجام می باشد.

مدیر عامل فولاد متیل با اشاره به احتمال بازگشت تحریم ها و به وجود آمدن مشکلات برای بخش فولاد کشور، بیان کرد: تولید 55 میلیون تن فولاد در چشم انداز 1404 صرفا برای مصرف بازار داخلی نبوده و قطعا بازار 400 میلیون نفری منطقه و صادرات به سایر نقاط جهان را هدف قرار داده است. مشکلات فولاد کشور تنها به تحریم های خارجی بستگی نداشته و برخی مشکلات در داخل کشور هم به این مسئله دامن زده که از جمله آن می‌توان به وجود برخی افراد سودجو تحت پوشش تولیدکننده اشاره نمود.

بیات ماکو در پایان افزود: اگر سیستم بانکی کشور نتواند در بکارگیری استانداردهای بین المللی موفق عمل نماید در آینده‌ی نزدیک دچار مشکل خواهیم شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد