اخبار استان ها

نظر محیط زیست درباره بهره برداری از معدن موته فصل الخطاب است

نظر محیط زیست درباره بهره برداری از معدن موته فصل الخطاب است
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرکل محیط زیست استان اصفهان نظر کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست به نیابت از حاکمیت را درخصوص بهره برداری از مواد معدنی پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته فصل الخطاب و لازم الاجرا دانست.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سید رحمان دانیلی در واکنش به اخبار انتشار یافته مبنی بر صدور پروانه اکتشاف و بهره برداری از مواد معدنی پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته در رسانه ها و اعتراض دوستداران محیط زیست به این اقدام تصریح کرد: اختلاف برداشت از متن قوانین، مقررات موضوعه کشور و بخشنامه های صادره از سوی دولت ها از اموری است که گاهی در مناسبات اداری و اجرایی پیش می آید.

وی اضافه کرد: موضوع موافقت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با مجوز مورد نظر نیز از این مقوله است که در این خصوص نظر کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به نیابت از طرف حاکمیت؛ فصل الخطاب و لازم الاجرا خواهد بود.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، مقامات مذهبی، مجموعه مدیریت کلان استان، مقامات قضایی و تاثیرگذاران در محیط زیست به رغم وجود برخی اختلاف سلیقه ها و برداشت های متفاوت احتمالی برای اجرای قوانین لازم الاجرای زیست محیطی که در راستای حفاظت از محیط زیست و برای ادامه حیات رو به رشد نسل امروز و نسل های آینده تدوین شده است، متفق القول هستند.

وی اظهار کرد: به لطف خدا، مردم و مسئولان استان اصفهان با همگرایی تمام در تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و سیاست های زیست محیطی نظام ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب برای خروج از بحران ها، معضلات و مشکلات فرا روی محیط زیست، تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

پناهگاه حیات وحش موته با وسعت 204 هزار و 305 هکتار در شمال استان اصفهان، شمال غربی میمه قرار دارد.

پناهگاه حیات وحش موته یکی از پر ارزش ترین مناطق ایران بخصوص از نظر گیاهان منحصر به فرد و زیستگاهی مناسب برای زندگی آهو و منطقه ای برای تکثیر این گونه است.

پناهگاه موته دارای دو بخش، یکی بخش جلگه ای و هموار برای زیست آهو و دیگری مناطق کوهستانی برای زیست قوچ، میش، کَل و بُز است.

خاطرنشان می شود، یکشنبه هفته گذشته ( سوم تیر) ` مهدی مقدری ` عضو شورای اسلامی شهر در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی این شورا صدور مجوز اکتشاف و بهره برداری از معدن تراورتن در منطقه موته برای حوزه علمیه را به زیان محیط زیست منطقه دانست و خواستار بازنگری این اقدام از سوی مسئولان ارشد استان اصفهان شد.

در همین حال مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اعلام کرد: استانداری اصفهان به ویژه شخص دکتر مهرعلیزاده استاندار و معاونان ایشان در حمایت از برنامه های زیست محیطی تلاش وافر دارند و تلاش های مدیریتی گسترده ای که برای برون رفت از بحران زاینده رود و تامین حقابه زیست محیط زیستی این حوضه آبخیز به عمل می آورند، گواه صادقی بر این مدعاست.

دانیالی ادامه داد: «حل مشکلات آب و محیط زیست» از مهمترین اولویت های مدیریت استان است که در نخستین نشست خبری استاندار اصفهان مطرح شد.

وی تاکید کرد: راهبردهای زیست محیطی چهارگانه دولت نیز در استان اصفهان با پیگیری از سوی حفاظت محیط زیست استان اصفهان و حمایت های موثر مقام ارشد اجرایی استان و همکاری فرابخش محیط زیست در دستگاه ها و نهادهای مختلف و مرتبط دولتی و بخش خصوصی در حال اجراست.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد