سنگ آهن و ذغال سنگ

تشریح طرح های توسعه ای گل گهر در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت/ خبرهای خوبی در حوزه اکتشاف به گوش می رسد

تشریح طرح های توسعه ای گل گهر در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت/ خبرهای خوبی در حوزه اکتشاف به گوش می رسد
پایگاه خلری معدن نیوز- مجمع عادی سالیانه شرکت معدنی و‌صنعتی گل گهر صبح امروز هفتم تیرماه با حضور ۸۵ درصدی سهامداران در محل سالن وزارت کشور در تهران برگزار شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گرا گهر، ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در ابتدای این نشست گفت: همواره توجه به صحبت های مقام معظم رهبری را در سرلوحه کار قرار دادیم و مجموعه گل گهر همواره در جهت رهنمون های مقام معظم رهبری در جهت افزایش تولید و اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان داخلی حرکت خواهد کرد.

وی افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران به دلیل استکبارستیزی طی سال های اخیر درگیر مشکلات متعددی بود اما دست به دست هم از این مشکلات عبور کردیم و درحال حاضر نیز باهمت و تلاش از این مرحله سخت به خوبی و سربلندی عبور خواهیم کرد.

در ادامه تقی زاده به ارائه گزارش مالی شرکت پرداخت و گفت: شرکت گل گهر با تولید 37 درصد سنگ آهن و کنسانتره کشور در مقام نخست تولید کنسانتره و سنگ آهن کشور طی سال 1396 قرار گرفت.

وی افزود: شرکت گل گهر با تولید 35 درصد گندله کشور در مقام نخست سال 1396 قرار گرفت. باوجود ظرفیت اسمی 10 میلیون تنی گندله، در شرکت گل گهر بیش از 11 میلیون تن گندله در شرکت تولید شد که افتخاری بزرگ برای شرکت است.

مدیرعامل گل گهر تصریح کرد: مبلغ فروش شرکت گل گهر در سال 1396 نسبت به سال پیش رشد 66 درصدی داشت. همچنین سود خالص شرکت در سال 1396 رشد 109 درصدی داشت که ناشی از معجزه افزایش تولید و کنترل قیمت تمام شده بود.

وی ادامه داد: شرکت گل گهر در کنار امر تولیدی و اجرایی، سهامدار اصلی شرکت های دیگری به خصوص در منطقه گل گهر است که این شرکت ها نیز طی سال گذشته افزایش سود و فروش بالایی داشته اند.

تقی زاده ددرفعالیت خش دیگری از صحبت های خود به فعالیت های توسعه ای در دست اجرای شرکت گل گهر در شرکت های تابعه اشاره کرد و افزود: واحد گندله سازی سنگ آهن گهر زمین بیش از 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اوایل سال آتی به بهره برداری خواهد رسید. خط 3 کنسانتره سنگ آهن گهرزمین با ظرفیت تولید 2تا 2.7 میلیون تن در اوایل سال آتی به بهره برداری خواهد رسید. علاوه بر این واحد 2.7 میلیون تنی آهن اسفنجی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر (کوثر) هفته گذشته وارد فاز بهره برداری آزمایشی شد و واحد 3 میلیون تنی ورق فولادی این شرکت در حال ساخت است. سرمایه این پروژه بنا بود از طریق بانک اتریشی صورت گیرد، که با تغییرات برجام اگر این وام لغو شود، سرمایه پروژه از منابع داخلی تامین می شود و پروژه در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: واحد بریکت سرد شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر از دیگر طرح های گل گهر می باشد که تا پایان سال 1397 به بهره برداری خواهد رسید. اولین محصول ذوب شرکت جهان فولاد تا شهریور سال جاری به بازار ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: از مهم ترین طرح های مجموعه گل گهر پروژه انتقال آب خلیج فارس است که با پیگیری های صورت گرفته، تا نیمه ابتدایی سال جاری آب را به سیرجان خواهیم رساند.

مدیر عامل گل گهر اکتشافات را اولویت اصلی شرکت گل گهر توان کرد و گفت: توافقات مهمی در این زمینه میان گل گهر و ایمیدرو منعقد شده است. خبرهای خوبی در زمینه اکتشافات صورت گرفته داریم که به زودی اعلام خواهد شد. همچنین کنسرسیومی از مبارکه، چادرملو و شرکت گل گهر تشکیل شده که بناداریم 10 میلیون تن فولاد در چابهار تولید کنیم. این طرح درحال حاضر در مرحله مطالعات قرار دارد.

در پایان تقی زاده بیان کرد: همانگونه که در سال های قبل دست به دست یکدیگر از فراز و نشیب ها عبور کردیم، در مقطع کنونی نیز وظیفه داریم حداکثر تلاش خود را انجام دهیم تا ایرانی آباد بسازیم.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد