اکتشاف و ماشین آلات

سهم معادن در تولید ناخالص ملی از ۶ به ۸ درصد افزایش می یابد/ معادن نیازمند تقویت و حمایت دولتی

سهم معادن در تولید ناخالص ملی از ۶ به ۸ درصد افزایش می یابد/ معادن نیازمند تقویت و حمایت دولتی
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس خانه معدن کشور گفت: سالانه ۴۰۰ میلیون تن انواع مواد معدنی از پنج هزار و ۵۰۰ معدن کشور استخراج می شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمدرضا بهرامن در شورای سیاستگذاری سنگ استان و کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی، افزود: 68 نوع ماده معدنی در نقاط مختلف کشور شناسایی شده و ایران در زمینه معادن مس، سنگ آهن، طلا و سرب در زمره غنی ترین کشور های جهان قرار دارد.
رئیس خانه معدن کشور بیان کرد: مجموع ظرفیت های معدنی کشور بیش از 37 میلیارد تن است و سهم معادن در تولید ناخالص ملی نیز حدود 6 درصد است.
وی اظهار داشت: در سه سال اخیر برنامه ریزی کارشناسی در راستای اکتشافات معادن کشور تدوین شده که در صورت تحقق، می تواند ظرف چهار سال سهم معادن را در تولید ناخالص ملی به هشت درصد افزایش دهد.
بهرامن توضیح داد: اتکا به نفت به منظور تامین بودجه های کشور بدون توجه به سایر بخش ها ایده منطقی نیست و به روز رسانی عوامل و تجهیزات استخراج و حوزه معدنی می تواند با سودآوری مناسب در تامین مالی کشور نقش آفرین باشد.
وی یادآوری کرد: رتبه بسیاری از معادن ایران در جهان بالا است و می طلبد که در سایه حمایت هدفمند، تجهیز و به روزرسانی ماشین آلات و شیوه های اکتشاف و استخراج در راستای بهره برداری از این ظرفیت های خدادادی گام برداشت.
رئیس خانه معدن ایران یادآور شد: استان مرکزی رتبه سوم معادن سنگ کشور را دارد و سنگ این استان و شهرستان محلات که به قطب سنگ تراورتن کشور شهرت دارد، می تواند در توسعه صادرات نقش کلیدی ایفا کند.
بهرامن افزود: نقش حمایتی دولت از معادن نیازمند تقویت است تا ارزش افزوده برنامه ریزی شده این حوزه محقق شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد