سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می دهد؛

بی اچ پی از انجمن جهانی زغال سنگ و اتاق بازرگانی آمریکا خارج می شود

بی اچ پی از انجمن جهانی زغال سنگ و اتاق بازرگانی آمریکا خارج می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- در پی تغییرات اقلیمی بی اچ پی بیلیتون سیاست جدیدی را اتخاذ کرده و آن خروج از انجمن جهانی زغال سنگ و نیز اتاق بازرگانی آمریکا است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بی اچ پی بزرگترین معدنکار جهان امروز اعلام کرد که انجمن جهانی زغال سنگ جهان ترک خواهد کرد و عضویت خود در اتاق بازرگانی آمریکا را به منظور مقابله با تغییرات اقلیمی و حمایت از حامیان تغییرات آب و هوایی بررسی خواهد کرد.

آنگلو امریکن نیز که غول انگلیسی-استرالیایی در حوزه معدنی است اعلام کرده عضوت خود را در انجمن زغال بررسی می کند تا شاهد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و استفاده از انرژی های تجدید پذیر باشند.

گزارش های منتشر شده از سوی سازمان ها و نهادهای معدنی استرالیا نشان می دهد شرکت هایی استرالیایی موقعیت های متفاوت تری در سال مالی گذشته نسبت به بی اچ پی بیلیتون داشتند و درآمد این شرکت ها از بخش زغال سنگ به 20 درصد کاهش یافته بود.

مدیر امور بین الملل بی اچ پی اعلام کرده ما با بسیاری از تصمیمات انجمن هایی صنعت زغال موافق نیستیم و ماندن یا ترک انجمن جهانی زغال سنگ (WCA) تا ماه مارس سال آینده بررسی کرده و درخصوص آن تصمیم گیری می نماییم.

بی اچ پی از خروج آمریکا از توافقنامه پاریس و سیاست قیمت گذاری کربن در اتاق بازرگانی آمریکا مخالف بوده و تا ماه مارس تصمیم خود برای ترک این نهاد نیز اعلام خواهد کرد.

این شرکت با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به منظور کاهش تغییرات اقلیمی و آب و هوایی موافق بوده و آنرا لازم و ضروری می داند و اعلام کرده از پیمان پاریس در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حمایت می کند.

گفتنی است معاهده پاریس توسط باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا بسته شد اما دونالد ترامپ جانشین وی در ماه ژون از آن خارج شد.

از این رو بی اچ پی اعلام کرده عضویت در شورای معادن استرالیا برای آن سومندتر است.

خروج بی اچ پی از انجمن جهانی زغال سنگ به نوعی نشان می دهد دوران حاکمیت و لابیگری های تهاجمی علیه تغییرات اقلیمی به پایان رسیده و دیگر قابل قبول نیست. و همچنین نشان می دهد دولت ها از زغال سنگ به عنوان عامل اصلی گرمایش زمین و آلودگی هوا دوری می کنند.

پیش بینی می شود تقاضای جهانی برای سوخت های فسیلی بین سال های 2017 تا 2020 تقریبا ثابت باقی بماند و در نتیجه مصرف این ماده معدنی نیز در رکود 10 ساله ای باقی بماند.

ریوتینتو به عنوان دومین معدنکار دنیا در ماه سپتامبر بسیاری از معادن و ذخایر زغال سنگ خود در استرالیا را به چینی ها فورخت و انتظار می رود واگذاری سهام ریو تینتو در این معادن به معنای خروج کامل آن از حوزه زغال سنگ باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد