آلومینیوم و مس

کارگاه تولید ۵۰ هزار تنی بیلت در ایرالکو به بهره برداری رسید

کارگاه تولید ۵۰ هزار تنی بیلت در ایرالکو به بهره برداری رسید
پایگاه خبری معدن نیوز-مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) گفت: کارگاه تولید ۵۰ هزار تنی بیلت در این شرکت به بهره برداری رسید که توسعه و پیشرفت ایرالکو با این فناوری، شتاب بیشتری می گیرد.
  بزرگنمايي:

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) گفت: کارگاه تولید 50 هزار تنی بیلت در این شرکت به بهره برداری رسید که توسعه و پیشرفت ایرالکو با این فناوری، شتاب بیشتری می گیرد.
به گزارش  معدن نیوز « بهمن اخوان» با اعلام این خبر، افزود : ساخت این کارگاه تخصصی از فروردین ماه سال 92 با همکاری شرکت های N.F.C بخارا فن آوران، مانا و بلاد مرکزی آغاز شده است.
وی ادامه داد: این کارگاه با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال، اعتبار ریالی و همچنین پنج میلیون دلار ساخته شده است.
مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) اظهار کرد: این کارگاه دارای 2 کوره چرخشی با ظرفیت های 30 و 50 تن است، که توان تولید سالیانه این طرح عظیم، 50 هزار تن بیلت یا شمشال است.
وی گفت: رفع نقص کیفیت بیلت و ارتقای آن تا رسیدن به سطح بین المللی و قابل عرضه در بازارهای جهانی همواره مورد نظر واحد بازرگانی، کیفیت و تولید این شرکت بوده است، که با ساخت این کارگاه این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است.
اخوان تاکید کرد: با ساخت این کارگاه تخصصی به جای صادرات محصول یک هزار پوندی که از ارزش افزوده ناچیزی برخوردار است، با تولید بیلت با کیفیت صادراتی، می توانیم 130 دلار ارزش افزوده ی بیشتر در ازای هر تن محصول به دست می آید.
وی افزود: در طرح جدید تولید بیلت و عملیات کنترل کیفی سطح مذاب، بدون نیاز به اپراتور، به صورت لیزری صورت می گیرد و در خصوص گاز زدایی که همیشه به عنوان یکی از معضلات در امر تولید محصول در ایرالکو وجود داشته است و با بهره گیری از طرح جدید، پس از اندازه گیری می باید میزان گاز 15 صدم سی سی بر 100 گرم مذاب برسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد