معدن

معظمی در بازدید از نمایشگاه حمل و نقل ریلی اعلام کرد:

معظمی در بازدید از نمایشگاه حمل و نقل ریلی اعلام کرد:
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی گفت : صنعت ریلی صنعتی استراتژیک برای کشور است اما با توجه به پراکندگی و توسعه ارتباطات بین‌المللی، صنعت ریلی ما همسو توسعه نیافته است.
  بزرگنمايي:

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع  ایران در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی گفت : صنعت ریلی صنعتی استراتژیک برای کشور است اما با توجه به پراکندگی و توسعه ارتباطات بین‌المللی، صنعت ریلی ما همسو توسعه نیافته است.


به گزارش معدن نیوز منصور معظمی  پس از بازدید از این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگاران  با اشاره به مزایای صنعت ریلی از نظر هزینه و ایمنی  بر توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه صنعت ریلی کشور متناسب با بخش های دیگر توسعه نیافته و عقب مانده است و دولت یازدهم برای توسعه این بخش اهتمام ویژه ای دارد و در تبصره 88 برنامه ششم توسعه، دولت شرایط لازم را برای سرمایه گذاری در صنعت ریلی کشور نیز فراهم کرده است.


وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه مجلس طبق تبصره 88 تکلیف کرده است برای سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی این امکان فراهم است که شرکت‌های ایرانی به صورت مشترک از امکانات کشورهای دیگر استفاده کنند.


معظمی افزود: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در توسعه این بخش حلقه واسط بین شرکت های داخلی و خارجی است؛ تا با انتقال دانش و سرمایه شرکت های خارجی در کشور شرکت های داخلی بتوانند با ظرفیت های کامل فعالیت کنند، زیرا اکنون شرکت های داخلی واگن ساز در این بخش با 30 تا 40 درصد ظرفیت کار می کنند.


معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه هرگونه تولید محصولی در کشور برای داخل مطلوب نیست، گفت: در کنار تولید باید به صادرات محصول به بازارهای هدف توجه شود، زیرا در دنیا دو نگاه وجود دارد یکی این که تولید تنها برای داخل باشد و دیگری این که تولید باید برای صادرات انجام شود.


رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: این سازمان حلقه واسطی بین توان داخل و استفاده از سرمایه‌گذار خارجی است؛ شورای اقتصاد سال گذشته برای ساخت 2 هزار دستگاه واگن مترو مصوبه‌ای داد تا به کمک وزارت کشور انجام شود. در این باره مناقصه برای ساخت 630 دستگاه اعلام شده است و حداکثر تا 4 ماه آینده تبدیل به قرارداد می‌شود.


معظمی گفت: یکی از مشکلات واگن سازان ایرانی کمبود منابع مالی است و و این مساله سبب شده که شرکت های ریلی سفارش کمتری را به این واگن سازان بدهند و ما به عنوان سازمان گسترش باید حلقه واسط تولید کنندگان و مصرف کنندگان واگن باشیم تا ظرفیت آنها کامل شود.


وی با اشاره به فاینانس تامین مالی 6 هزار واگن باری توسط یک شرکت روسی گفت: با توجه به این فاینانس قرار است بسیاری از این واگن ها در داخل ساخته شود و برای مرحله  اول در نظر داریم تولید یکهزار دستگاه واگن باری را به شرکت واگن سازی پارس اراک واگذار کنیم.


رئیس هیات عامل ایدرو  در بخش  دیگری از سخنان خود اظهار داشت : طبق اعلام وزارت اقتصاد و دارایی در دولت یازدهم 13 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده که 8 میلیارد دلار آن در بخش صنعت و معدن بود.  وی افزود :  از 8 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن حدود دو میلیارد دلار پس از برجام بوده که یک میلیارد و 300 میلیون دلار آن در کشور عملیاتی شده است.


پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته با هدف توسعه و تقویت زیربناهای حمل و نقل ریلی با حضور 160 شرکت داخلی و 130 شرکت خارجی 25 اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد و عصر  پنج شنبه  به کار خود پایان داد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد