فولاد و آهن

فناوری ایرانی تولید آهن اسفنجی، هزینه ها و مصارف انرژی را کاهش می دهد

فناوری ایرانی تولید آهن اسفنجی، هزینه ها و مصارف انرژی را کاهش می دهد
پایگاه خبری معدن نیوز- فناوری ایرانی احیای مستقیم، هزینه سرمایه گذاری و احداث کارخانه های تولید آهن اسفنجی را کاهش می دهد.
  بزرگنمايي:

فناوری ایرانی احیای مستقیم، هزینه سرمایه گذاری و احداث کارخانه های تولید آهن اسفنجی را کاهش می دهد.
به گزارش معدن نیوز حسن کرباسچی مدیر عامل شرکت ام ام ایی در ایران با اعلام مطلب فوق افزود: مهندسان ایرانی، تکنولوژی احیاء آهن به روش پِرِد PERED (Persian Reduction) را تحت لیسانس شرکت ایرانی ام ام اییMME)) در آلمان به ثبت رسانده اند و این فناوری سبب کاهش هزینه های ساخت و سرمایه گذاری در تولید آهن اسفنجی در ایران می شود.
وی با تاکید بر اینکه طراحی و اجرای چنین فناوری نماد اقتصاد مقاومتی و بالارفتن توان فنی،‌ مهندسی و اقتصادی در کشورمان است تصریح کرد: با توجه به برنامه های کلان توسعه فولاد در کشور و موضوع کاهش هزینه ها و مصارف انرژی، فناوری پِرِد، اهمیت بالایی در صنعت فولاد ایران ایفا می کند.

مدیر عامل شرکت ام ام ایی در ایران با اشاره به اینکه در هفته جاری نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی با فناوری ایرانی در شادگان شروع به کار کرد اظهار داشت: در ماه های آتی نیز کارخانه های آهن اسفنجی فولاد میانه، نی ریز و بافت نیز با استفاده از این تکنولوژی،‌ راه اندازی خواهند شد.

به گفته وی، تکنولوژی پرد علاوه بر کاهش سرمایه‏گذاری اولیه و افزایش سهم سرمایه‏گذاری داخلی، سبب بهبود شاخص‏های زیست‏ محیطی (کاهش دمای دود و درصد پایین انتشار گازهای آلاینده به اتمسفر)،‌ بهبود شاخص‏های مصارف انرژی (کاهش مصرف آب، گاز و برق در هر تن تولید آهن اسفنجی)،‌ کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات (استفاده نیروی انسانی، ابزار‏ و تجهیزات و ...) و بهبود پارامترهای عملکردی فرآیندی می شود.

کرباسچی ‌ گفت: ظرفیت هر یک از کارخانه های فولاد در طرح های استانی 800هزار تن طراحی شده اما این تکنولوژی، توانایی ایجاد ظرفیت تولید تا 1.8 میلیون تن آهن اسفنجی را دارد.

کرباسچی همچنین اظهار داشت: توزیع مناسب تر گاز احیایی، یکنواختی توزیع گندله در کوره، بهبود عملکرد در خروجی گاز، استفاده کمتر از کلوخه شکن، باعث یکنواختی بهتر در توزیع گاز خنک کننده، بهره وری بالاتر گاز احیا، بهره وری بالاتر ریفورمر، مصرف آب و ... از دیگر مزایای این فناوری هستند.

وی خبر داد:‌ با استفاده از تکنولوژی پرد، طرحی در دست اجرا در چین است که می توان از آن به عنوان صدور خدمات فنی و مهندسی این فناوری در خارج کشور یاد کرد.

کرباسچی یادآور شد: این شرکت با دو دهه تجربه خدمات مهندسی، بازرگانی، تامین تجهیزات و اجرا در ده ها پروژه فولادی از جمله طرح های فولاد شادگان، نی ریز، میانه، بافت، سپید دشت، هرمزگان، کاوه جنوب را برعهده داشته است


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد