صنعت

مهندس نعمت زاده در بازدید از پنجمین نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی :

سازندگان صنایع حمل و نقل ریلی از فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی استفاده کنند

سازندگان صنایع حمل و نقل ریلی از فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی استفاده کنند
پایگاه خبری معدن نیوز-وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از پنجمین نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی خاورمیانه اظهار داشت: سازندگان صنایع حمل و نقل ریلی از فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی استفاده کنند.
  بزرگنمايي:

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از پنجمین نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی خاورمیانه اظهار داشت: سازندگان صنایع حمل و نقل ریلی از فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی استفاده کنند.
به گزارش معدن نیوز مهندس نعمت زاده افزود: برنامه دولت دوازدهم حمایت از صنعت حمل و نقل و ساخت تجهیزات و وسایل جانبی آن می‌باشد.

وی تصریح نمود: برای توسعه صنعت ریلی و ساخت تجهیزات و وسایل جانبی آن فعالیت‌های بسیاری در کشور آغاز شده است.
وی گفت: با توجه به تأکید دولت و مجلس نسبت به توسعه صنایع ریلی و آنچه در برنامه ششم پیش بینی شده شاهد تلاش بیشتر تولیدکنندگان ایران هستیم.
نعمت زاده  افزود :  از لحاظ کیفیت شرکت‌های داخلی و خارجی توانسته‌اند فعالیت شان را بسیار چشم‌گیر در نمایشگاه به معرض دید مخاطبان بگذارند .
مهندس نعمت‌زاده اظهار امیدواری کرد : امسال که با نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده تولید کنندگان کشور فعالیت بیشتری از خود نشان بدهند.
وی خاطر نشان کرد : برای تولید واگن‌های مسافری بین جاده‌ای و باری ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد و سازندگان می‌توانند از فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی برای رفع نیازهای داخلی استفاده نمایند.
وی گفت: در مورد ریل امکاناتی در کشور  نداشتیم و از 3 سال پیش با شرکت ذوب آهن اصفهان طی جلساتی در ارتباط با ادغام پروژه‌های سرمایه گذاری مذاکراتی انجام شد.
گفتنی است : حمل و نقل به عنوان یکی از بخش‌های زیربنایی نقش مهمی در توسعه پایدار و دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی در کشور ایفاد می کند و سهم تولید ریل در ایران از 8 درصد هم‌اکنون به 11 درصد رسیده است.
در پنجمین نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی خدمات مختلف ریلی بخش مسافری درون شهری ، برون شهری وبخش باری انواع واگن‌های نیرو محرکه، واگن مولد، لوکوموتیو برقی و دیزلی قطعات مصرفی، واگن‌های اتوبوسی ، واگن‌های باری و شرکت‌های خدمات ارائه دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و بیمه‌ای حضور دارند.
همچنین در این نمایشگاه کشورهایی از آلمان، ترکیه، روسیه، سوئد، سوئیس و چک ، فرانسه ، هند، ایتالیا، بلژیک، اسپانیا و جمهوری لیتووانی حضور دارند و در کنار شرکتهای داخلی نوین ترین تولیدات و تجهیزات و خدمات حوزه حمل و نقل ریلی را ارائه می نماید.
در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و فنآوری صنعت حمل و نقل ریلی ارتقاء تولیدات داخلی ، توسعه صادرات ، ارائه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی ، و بومی سازی صنایع ریلی دیده می‌شود.
نمایشگاه با حضور 300 شرکت داخلی و خارجی و مشارکت 17 کشور خارجی در متراژی به مساحت 12 هزار متر مربع گشایش یافته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد