ذغال سنگ

راه اندازی معادن زغالسنگ گلیران و گلندرود با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو

راه اندازی معادن زغالسنگ گلیران و گلندرود با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو
پایگاه خبری معدن نیوز-معدن زغالسنگ گلیران در ناحیه البرز مرکزی با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو، استاندار مازندران ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات استان راه اندازی شد.
  بزرگنمايي:

 معدن زغالسنگ گلیران در ناحیه البرز مرکزی با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو، استاندار مازندران ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات استان راه اندازی شد.
به گزارش معدن نیوز در این مراسم که مدیران عامل شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی و شرکت البرز مرکزی حضور داشتند،

مهدی کرباسیان گفت: این معدن در حالی که 16 سال از اکتشاف آن می گذرد، به سبب مشکلات در واگذاری و نبود استقبال از سوی بخش خصوصی فعال نشده بود.

وی که پیش از ظهر چهارشنبه در مناطق معدنی گلندرود و گلیران در استان مازندران سخن می گفت، ذخیره احتمالی و قطعی معدن گلیران را به ترتیب ٤٣ و 27 میلیون تن اعلام کرد و افزود: با توجه به برنامه های اکتشافی جدید، پیش بینی می شود میزان ذخیره قطعی به بیش از 40 میلیون تن افزایش یابد.

کرباسیان با بیان اینکه ذخایر زغالسنگ ایران به 3 میلیارد تن می رسد تاکید کرد: نوع ماده معدنی معدن گلیران از باکیفیت ترین زغالسنگ های ایران است و محصول این معدن به عنوان بخشی از خوراک کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی مصرف می شود.

کارخانه جدید البرز مرکزی اواخر اردیبهشت ماه امسال در سفر رییس جمهوری به مازندران افتتاح شد. میزان تولید اولیه معدن ‏50 هزار تن است که طبق گفته باقر جهانگیری مدیر عامل شرکت البرز مرکزی ، ظرفیت تولید قرار است به 150هزار تن افزایش یابد.جهانگیری تصریح کرد: در مرحله فعلی 100 نفر در معدن اشتغال دارند.

معدن زغالسنگ گلندرود فعال شدشد

معدن زغالسنگ گلندرود که از ده سال پیش تا سال 93 در حال رکود قرار داشت، مجددا فعال شد.

کرباسیان در جلسه ای با مدیر و کارشناسان‏ معدن گلندرود و همچنین رییس سازمان صنعت معدن تجارت مازندران، با ابراز خرسندی نسبت به فعال شدن این معدن اظهار داشت: این امر سبب اشتغال دوباره جمعی از نیروهای بومی منطقه شده است.

کرباسیان تاکید کرد که به روزکردن ماشین آلات و همچنین فراهم کردن شرایط زیست کارکنان معدن را در دستور کار قرار دهید.

وی درباره اکتشاف معدن گفت: برای تکمیل اکتشاف و افزایش ذخیره این ناحیه، بودجه جدیدی از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ابلاغ شود.

در این نشست مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: تاریخچه این معدن به 1315برمی گردد اما دردهه هایی شاهد تعطیلی آن به سبب رعایت نکردن اصول فنی صحیح بودیم.

به گفته وجیه ا... جعفری در حال حاضر 167 نفر در معدن مشغول به کار هستند درحالی که در سال های اخیر تعداد انگشت شمار کار می کردند.

نور ا...‏ موسوی مدیر معدن گلندرود نیز با ارایه گزارشی از نحوه فعال شدن معدن در دولت یازدهم گفت: میزان ذخیره معدن 52 میلیوتن که 12 میلیون تن به عنوان ذخیره قطعی شناخته می شود.

وی تولید معدن را 20هزار تن اعلام کرد که قرار است به 40هزار تن افزایش یابد . همچنین تولید این معدن قادر است 20 درصد از خوراک کارخانه زغالشویی جدید البرز مرکزی را تامین کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد