بورس کالا

رتبه اول و دوم مبادلات بورس کالا در اختیار فلزات و مواد معدنی

رتبه اول و دوم مبادلات بورس کالا در اختیار فلزات و مواد معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز -بورس کالای ایران در گزارشی ،آمار مبادلات انجام شده در سه ماهه پایانی سال ۹۵ را منتشر کرد که طی آن بخش فلزات و محصولات معدنی در رتبه اول و دوم در ارزش و حجم مبادلات قرار گرفتند.
  بزرگنمايي:

به  گزارش معدن نیوز به نقل از بورس کالای ایران بخش معدن و صنایع معدنی در سه ماهه پایانی سال گذشته 41 درصد ارزش مبادلات بورس کالا را به خود اختصاص و در رتبه نخست کالاهای مبادله شده قرار گرفت. حجم معاملات این بخش نیز طی مدت مذکور با 33 درصد افزایش در رتبه دوم جای گرفت.

سهم 1.1 میلیارد دلاری فلزات و محصولات معدنی

همچنین مجموع ارزش مبادلات سه ماهه پایانی سال گذشته در بخش فلزات و محصولات معدنی از 842 میلیون دلار در سال 94 به یک هزار و 115 میلیون دلار در سال 95 افزایش یافت. بیشترین سهم بازار نیز در این بخش به فولاد با 74 درصد سهم تعلق گرفت.

این در حالی است که طبق اعلام بورس کالا، ارزش و حجم معاملات فلزات و مواد معدنی ایران در سال 2015 میلادی نسبت به سال پیش از آن، به ترتیب با افت 35 و 19 درصدی مواجه شده بود.

بورس کالای ایران 4عامل تاثیرگذار بر کاهش ارزش و حجم مبادلات بورس کالای ایران در بخش فلزات و مواد معدنی را در سال 2015 را شامل افت جهانی ارزش کالاها، افزایش ارزش دلار، کاهش قیمت در بازار داخلی، افزایش چشمگیر تولید معادن استرالیا و برزیل دانست.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد