آلومینیوم و مس

شتاب بخشیدن به روند بومی‌سازی تجهیزات سنگین در صنعت مس

شتاب بخشیدن به روند بومی‌سازی تجهیزات سنگین در صنعت مس
پایگاه خبری معدن نیوز- جلسه تولید مجتمع مس سرچشمه با هدف بررسی تولید این مجتمع در سه‌ماهه نخست سال جاری با حضور مهندس «محمدرضا بنی‌اسدی‌راد» مدیرعامل شرکت مس، مهندس «علی محمدی» عضو هیأت‌مدیره شرکت مس و مدیران ارشد مجتمع مس سرچشمه صبح امروز در مجتمع مس سرچشم برگزار شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیرعامل شرکت مس در این جلسه با بیان این‌که در حال حاضر چشم‌انداز تولیدی شرکت مس برای سال جاری و همچنین در افق 1400 بسیار روشن و شفاف است گفت: خوشبختانه در طول سه‌ماهه گذشته موفق شدیم برنامه‌های تولید شرکت مس را مطابق با برنامه پیش‌بینی‌شده و حتی بالاتر از آن در مجتمع‌های مس سرچشمه، شهربابک و سونگون محقق کنیم.
وی با اشاره به شرایط فعلی کشور و امکان بازگشت تحریم‌ها بر ایجاد یک نهضت در زمینه بومی‌سازی‌ قطعات و تجهیزات در داخل کشور تأکید کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون پتانسیل بسیار بالایی در مجتمع‌های شرکت مس در حوزه مهندسی و بومی‌سازی وجود دارد، ازاین‌رو باید بخش مهندسی مجتمع‌ها با جدیت بیشتری در این زمینه به‌ویژه بومی‌سازی تجهیزات سنگین اقدام کنند.
در بخش دیگری از این جلسه، گزارش مدیران مجتمع مس سرچشمه درباره میزان استخراج از معدن سرچشمه، تولید کنسانتره از کارخانجات تغلیظ، آند تولیدی کارخانه ذوب و کاتد تولیدی پالایشگاه و لیچینگ مس سرچشمه با هدف تحقق برنامه‌های تولیدی سال 97 مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، تا 25 خردادماه سال جاری درمجموع 21،481،433 میلیون تن از معدن مس سرچشمه استخراج شده است که نسبت به برنامه پیش‌بینی برنامه استخراج از این معدن در حدود 20 درصد جلوتر از برنامه بوده است. علاوه بر این، 13،891،147 میلیون تن اکسید و باطله استخراج شده است که نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده 29 درصد جلوتر از برنامه است.
همچنین، درمجموع از ابتدای سال 97 تاکنون به میزان 7،590،286 سنگ سولفور استخراج‌شده است که نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده بیش از 5 درصد رشد استخراج داشته است.
مجموع سنگ سولفور مصرفی تغلیظ در طی این بازه زمانی 7،450،462 تن بوده است که نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده رشد 3،4درصدی داشته است.
مس محتوی کنسانتره تولیدی کارخانجات تغلیظ که به کارخانه ذوب ارسال شده است از ابتدای سال جاری تا کنون 176،875هزار تن بوده است که نسبت به برنامه سه‌ماهه تولید مجتمع مس سرچشمه در حدود 6درصد بالاتر از برنامه بوده است.
مس محتوی معدنی تولیدی مجتمع مس سرچشمه در طول سه‌ماهه نخست سال جاری 42،749 تن بوده است که با تولید 1,161 تن بیش از برنامه سه‌ماهه در حدود سه درصد رشد داشته است.
همچنین، پالایشگاه مس سرچشمه در این بازه زمانی به میزان 27،788 تن کاتد تولید کرده است که به‌اضافه کاتد تولیدی لیچینگ سرچشمه به میزان 1463 تن درمجموع 29 هزار و 251 تن کاتد از ابتدای سال جاری تاکنون تولید کرده است. گفتنی است که درمجموع در این بازه زمانی مجتمع مس سرچشمه و مجتمع مس شهربابک 48،175 تن کاتد تولید کرده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد