اخبار استان ها

شاغلین ۸۰۵ واحد معدنی آذربایجان غربی به ۲۲ هزار نفر می رسد

شاغلین ۸۰۵ واحد معدنی آذربایجان غربی به ۲۲ هزار نفر می رسد
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۸۰۵ واحد صنایع معدنی در این استان فعال است که در آنها ۲۱ هزار و ۷۳۷ نفر مشغول به کار هستند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، جعفرصادق اسکندری افزود: استحصال طلا، نقره، جیوه و سیانور سدیم، صنایع سیمان، تولید آجر و سفال، واحدهای شست و شو و دانه بندی شن و ماسه، تولید آسفالت، تولید انواع محصولات بتنی و سیمانی و صنایع دانه‌بندی و فرآوری سیلیس از جمله صنایع فعال در آذربایجان غربی است.

وی اضافه کرد: 192 نوع سنگ تزیینی از معادن این استان استخراج می شود که شامل مرمر، مرمریت، تراورتن، کنگلومرا، چینی، گرانیت و بازالت است.

 وی بیان کرد: میزان ذخیره قطعی معادن در حال بهره برداری در آذربایجان غربی هشت میلیارد و 500 میلیون تن بوده و میزان استخراج اسمی آنها نیز 97 میلیون تن است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: در سال گذشته 43 فقره پروانه بهره برداری معادن در این استان صادر شد که با اضافه شدن این تعداد پروانه، تعداد آنها در استان به 471 مورد رسیده است.

 اسکندری ادامه داد: این تعداد شامل 59 فقره پروانه اکتشاف، 19 فقره گواهی کشف و 148 فقره پروانه برداشت موقت است.

 وی گفت: در حال حاضر 15 درصد درآمد معادن موجود می تواند در استان مدیریت شود که رقم بسیار بالایی به شمار می رود اما بخشی از این درآمد به علت راکد بودن برخی از معادن، محقق نمی شود.

آذربایجان غربی سهم 12 درصدی از ظرفیت های معدنی کشور را به خود اختصاص داده که بسیار بیشتر از سهم سرزمینی و جمعیتی این استان به شمار می رود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد