آلومینیوم و مس

عضو هیئت مدیره شرکت مس تاکید کرد؛

سودآوری و توسعه پایدار شرکت ملی مس در گرو افزایش ظرفیت تولید کنسانتره

سودآوری و توسعه پایدار شرکت ملی مس در گرو افزایش ظرفیت تولید کنسانتره
پایگاه خبری معدن نیوز- عضو هیئت مدیره شرکت مس در بازدید از معدن مس درآلو گفت: معدن مس درآلو دارای ۱۵۰ میلیون تن ذخیره با عیار متوسط ۰/۳۹ درصد است که با راه‌اندازی کارخانه تغلیظ آن در سال ۱۳۹۹ توان تولید ۱۰۰ هزار تن کنسانتره را دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، علی محمدی، عضو هیئت مدیره شرکت مس با بیان این مطلب و با تاکید بر این‌که در حال حاضر این پروژه جزو مهمترین طرح های توسعه ای شرکت مس است گفت: برای پیشبرد هرچه سریع تر این پروژه مصوب کرده‌ایم تا در هفته پایانی هر ماه کلیه عوامل پروژه با حضور مدیرعامل شرکت مس میزان پیشرفت معدن مس درآلو را بررسی کنند تا موانع اجرایی این پروژه هر چه سریع‌تر برطرف شود.
وی درباره شرایط کنونی این معدن و میزان آماده‌سازی آن گفت: عملیات پیش باطله‌برداری این معدن از اواخر سال 1389 شروع شده است و تا کنون با برداشت 28 میلیون تن باطله‌برداری، معدن شرایط ارسال سنگ سولفوری به کارخانه را دارد.
محمدی با اشاره به پیشرفت 40 درصدی طرح معدن مس درآلو گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تا اوایل سال 1399 بهره‌برداری آزمایشی از کارخانه تغلیظ این معدن انجام شود و تا اواسط سال 1399 با رساندن توان کارخانه به ظرفیت اسمی‌اش موفق به تولید 100 هزار تن کنسانتره از این معدن شویم.
وی افزود: از اواخر اسفندماه تأکید مدیرعامل شرکت مس و اعضای هیئت مدیره بر بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس به ویژه معادن جدید همچون چاه فیروزه، درآلو و دره‌زار بود تا در افق 1400 تولید کنسانتره شرکت مس متناسب با ظرفیت اسمی کارخانه‌های ذوب شرکت مس افزایش پیدا کند.
محمدی تصریح کرد: جدای از این، افزایش ظرفیت تولید کنسانتره به میزان قابل‌توجهی بر سودآوری شرکت مس خواهد افزود و امکان توسعه پایدار را برای این شرکت فراهم خواهد کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد