فولاد و آهن

معاون وزیر صمت در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جدید ذوب آهن اصفهان تاکید کرد؛

نقش ذوب آهن اصفهان در کارخانه های فولادی موجود در کشور

نقش ذوب آهن اصفهان در کارخانه های فولادی موجود در کشور
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت تولید فولاد کشور در سال ۹۲، ۱۲۰ میلیون تن بوده که امسال به ۲۰۰ میلیون تن رسیده و این پیشرفت در سایه زحمات تلاش‌گران عرصه صنعت فولاد کشور بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، جعفر سرقینی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: امروز نمی‌توان به کارخانه فولادی رفت که ذوب‌آهن اصفهان در آن نقشی نداشته باشد.

وی افزود: روزی که ذوب‌آهن را بنا نهادند یک چرخه کامل بود که در چند سال اخیر این زنجیره دچار تغییراتی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال 92 ظرفیت تولید فولاد کشور 120 میلیون تن بوده که امسال به 200 میلیون تن رسیده و این پیشرفت در سایه زحمات تلاش‌گران عرصه صنعت فولاد کشور بوده است.

وی با بیان این که امروز با افتخار می‌گوییم این زنجیره متعادل‌تر شده است، خاطرنشان کرد: رمز بقای ذوب‌آهن در افزایش تولید محصول است و اگر می‌خواهید پیشرفت کنید باید تولید را ارتقاء دهید.

سرقینی اذعان داشت: در شرایط پیش رو ذوب‌آهن کمترین ریسک را دارد، سایر شرکت‌ها ممکن است دچار چالش‌هایی شوند اما ذوب‌آهن می‌تواند با دغدغه کمتری فعالیت کند؛ هرچند تلاش می‌کنیم تحریم‌ها کمترین اثر را داشته باشد.

وی با بیان این که امروز صنعت فولاد بومی شده و ذوب‌آهن در این مهم نقش اصلی داشته است، یادآور شد: یکی از اهداف سند چشم‌انداز 1404 تولید 55 میلیون تن فولاد است که قطعاً به آن خواهیم رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد