فولاد و آهن

خودکفایی ذوب آهن اصفهان در ساخت پروژه های توسعه

خودکفایی ذوب آهن اصفهان در ساخت پروژه های توسعه
پایگاه حبری معدن نیوز- معاون پشتیبانی و ساخت ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت کارخانه بزرگی است که در زمینه های مختلف با کارگران خلاق و توانمند خویش به خودکفایی رسیده است و هم اکنون شرکت پویش ساخت، با بهره گیری از توان متخصصان داخلی پروژه های مختلف را در سطح شرکت انجام می دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حسن ضیاء خاطر نشان کرد: بهره گیری از توان و دانش کارکنان همواره در این بخش مورد توجه قرار دارد و با تقسیم کار و توجه به اصل شایسته سالاری بحمدا... تاکنون پروژه های بسیار خوبی مانند هات شارژ، آبرسانی، بستر نورد، PCI و .... توسط این معاونت و با همکاری سایر بخش های شرکت انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر کلیه پروژه ها و نوسازی ها در شرکت انجام می شود و این موضوع افتخار بزرگ و برگ برنده ای در شرایط فعلی برای ذوب آهن اصفهان محسوب می شود.

معاون پشتیبانی وساخت ذوب آهن اصفهان، پروژه PCI را یکی از مهمترین پروژه های در دست اقدام ذکر کرد و گفت: فعالیت های بسیاری در این پروژه با همت ذوب آهنی ها انجام شده و خوشبختانه همه از جمله جوانان شرکت دست به دست هم دادند و حتی مشکلات را نادیده می گیرند تا کارها انجام شود و پروژه پیش برود. با این شرایط خیلی امیدوارم که ظرف 4 ماه به پایان کار برسیم .

وی افزود: پیشرفت پروژه PCI علی رغم برخی مشکلات مالی ، خوب بوده و حتی چینی ها وقتی میزان پیشرفت کار را دیدند تعجب کردند که در زمان کوتاهی کارگاه اصلی مونتاژ شد.

مهندس ضیاء از ساخت یک برج خنک کننده با توان داخلی برای بخش کک سازی خبر داد که در حال اتمام است و پروژه تغلیظ سنگ آهن که به اتمام رسیده و در حال بهره برداری می باشد. همچنین چندین پروژه برای تامین آب شرکت انجام شده و در حال انجام است. به گفته این مقام مسئول شرکت، برای حفظ 2 هزار هکتار از فضای سبز ذوب آهن که به آبیاری نیاز دارد ، طرح جایگزین سازی درختان فعلی با درختانی که به آب نیاز کمی داردند آغاز شده است تا در صورت شدت بحران، این فضای سبز که برای محیط زیست منطقه بسیار حیاتی است ، حفظ گردد.

مهندس ضیاء به تلاش های صورت گرفته برای اتمام پروژه های ناتمام مانند پروژه گوگردزدایی نیز اشاره نمود و گفت : یکی از استندهای این پروژه با توان داخلی راه اندازی شده است و در حال بهره برداری می باشد که موجب افزایش کیفیت شمش می شود.

معاون پشتیبانی و ساخت ذوب آهن از چند پروژه دیگر همچون ساخت ماشین های CNC برای تولید ریل ، ساخت رمپی در کک سازی ، پروژه ای برای بهبود آب شرکت و چند طرح کوچک و بزرگ دیگر نیز نام برد که به اتمام رسیده اند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد