فولاد و آهن

مدیریت مصرف آب در ذوب آهن با استفاده از طرح استفاده از بخار خروجی مبدل حرارتی در کارواش مکانیزم های ۴۰۰ دستگاه

مدیریت مصرف آب در ذوب آهن با استفاده از طرح استفاده از بخار خروجی مبدل حرارتی در کارواش مکانیزم های ۴۰۰ دستگاه
پایگاه خبری معدن نیوز- کاهش مصرف آب یکی از اولویت های اصلی شرکت ذوب آهن است و در این راستا اقدامات مهمی صورت گرفته است. یکی از این اقدامات اجرای طرح استفاده از بخار خروجی مبدل حرارتی در کارواش مکانیزم های ۴۰۰ دستگاه می باشد.
  بزرگنمايي:

هوشنگ فقیه زاده، مهندس تعمیرگاه 400 مدیریت راهبری و پشتیبانی ماشین آلات و خودروهای سنگین در این زمینه گفت: با هدف کاهش مصرف آب و با توجه به کاهش بارندگی واستفاده بهینه از بخارات مازاد در سطح کارخانه این طرح سال 92 به صورت آزمایشی کلید خورد.

فقیه زاده افزود: برای شستشوی مکانیزم های موجود در تعمیرگاه چهارصد دستگاه طی سالیان متوالی از آب شرب، پس از گرم کردن در دیگ آب گرم استفاده می شد که علاوه بر اصراف در مصرف آب آشامیدنی باعث مصرف حجم زیادی گازوییل نیز برای گرم کردن آب می گردید.

تعمیرگاه 400 مدیریت راهبری و پشتیبانی ماشین آلات و خودروهای سنگین گفت: همچنین پساب حاصل از شستشوی مکانیزم های کارواش توسط تانکرهای حمل پساب طی چند نوبت در هفته بازحمت فراوان جمع آوری و حمل می شد  اما در روش جدید با هدایت پساب ها به منهول فاضلاب صنعتی که در مجاورت کارواش قرار دارد، علاوه بر صرفه جویی در هزینه های حمل پساب امکان بازیافت آن و جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست نیز فراهم شده است.

وی یادآور شد: در روش جدید مقدار کمی از بخار که وارد دیگ دو جداره مجاور رختکن رانندگان شده و پس از گرم کردن آب گرم مصرفی رختکن در حالت دوفازی یعنی مخلوط آب و بخار داخل تانکری جمع شده و تبدیل به آب شده که اصطلاحا" به آن آب کندانس گفته می شود.

فقیه زاده گفت: در روش قبلی بخارات خروجی مخزن دوجداره در محیط رها می شد و ایجاد مشکلاتی نمود که با جمع آوری آن در روش جدید این اشکال نیز برطرف شده است. ضمن اینکه با انتقال پساب به مسیر فاضلاب صنعتی و تصفیه آن با توجه به شرایط بحرانی آب از اتلاف حجم قابل توجهی از آب جلوگیری می گردد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد