معدن

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از معادن کشور خبر داد؛

باز پس گیری هزار معدن از افراد فاقد صلاحیت/تحقیق و تفحص از معادن کشور تمام شده و در روز‌های آتی تحویل کمیسیون صنایع و معادن مجلس می شود

باز پس گیری هزار معدن از افراد فاقد صلاحیت/تحقیق و تفحص از معادن کشور تمام شده و در روز‌های آتی تحویل کمیسیون صنایع و معادن مجلس می شود
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از معادن کشور در مجلس گفت: تحقیق و تفحص از معادن کشور باعث شد تا هزار معدنی که در دست برخی اشخاص نااهل بود، پس گرفته شود و به دولت بازگردد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، نادر قاضی‌پور رئیس هیئت تحقیق و تفحص از معادن کشور در مجلس از اتمام «تحقیق و تفحص از معادن کشور» از سوی مجلس خبر داد.
وی افزود: گزارش این تحقیق و تفحص در روز‌های آتی تحویل کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواهد شد.
قاضی پور تاکید کرد: تحقیق و تفحص از معادن کشور باعث شد تا هزار معدنی که در دست برخی اشخاص نااهل بود، پس گرفته شود و به دولت بازگردد.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از معادن کشور تاکید کرد: همچنین این تحقیق و تفحص باعث شد تا افرادی که میلیارد‌ها میلیارد بدهی خود را به دولت پرداخت نکرده‌اند بدهی خود را پرداخت کنند.
قاضی‌پور ادامه داد: در راستای این تحقیق و تفحص متوجه شدیم که تعدادی از مدیران کل در بخش صنعت و معدن حتی نمی‌دانستند که درحوزه خود چند معدن دارند که این تفحص باعث شد تا تعریفی در این بخش شکل گیرد.
وی اظهار داشت: در این تحقیق وتفحص تلاش کردیم مسئله اهلیت در واگذاری معادن به درستی مورد واکاوی قرار گیرد و این مسئله به طور دقیقی اجرا شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه باید معادن را جایگزین بخش نفت کنیم تاکید کرد: در این تحقیق و تفحص مشخص شد که چه مقدار استخراج داریم وخام فروشی ما درچه حدی است.
وی تصریح کرد: در بحث خام فروشی فرآورده‌های معادن به ارقامی دست پیدا کردیم که باید گفت متاسفانه اکثر معادن دست به خام فروشی می‌زنند.
پیشتر در جریان گفت‌وگوی تفصیلی میزان با داریوش اسماعیلی رئیس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی عنوان شد در حال حاضر حدود 5 هزار و 600 معدن در کشور داریم که بیش از 2 هزار معدن غیر فعال هستند.
همچنین مطرح شد که آورده فعلی معدن و محصولات معدنی حدود 100 هزار میلیارد تومان است که می‌تواند تا 5 برابر یعنی به حدود 500 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد