فولاد و آهن

وضعیت طرح های زنجیره فولاد اعلام شد

وضعیت طرح های زنجیره فولاد اعلام شد
پایگاه خبری معدن نیوز- بررسی ها نشان می دهد ۱۵ طرح زنجیره فولاد در کشور در حال اجراست که از مناقصه گرفته تا پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد می باشند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، براساس گزارش کامودیتی، قائم امید نور دو طرح گندله و کنسانتره در شهرستان رشتخوار خراسان رضوی دارد که گندله آن پیشرفت فیزیکی 81.17 درصد و کنسانتره رشد 2 درصدی دارد. پیش بینی می گردد. گندله سازی این شرکت به ظرفیت 600 هزار تن در سال 1398 افتتاح می شود.

گندله سازی مجتمع فولاد رشتخوار در خراسان رضوی نیز با ظرفیت 1.2 میلیون تن دارای پیشرفت فیزیکی 31.1 درصد شهریور ماه 98 به بهره برداری خواهد رسید.

کنسانتره سازی شرکت تهیه و تولید موادمعدنی شرق فولاد خراسان در شهرستان خواف خراسان رضوی با ظرفیت 2.5 میلیون تن و پیشرفت فیزیکی 19 درصد سال 99 افتتاح خواهد شد.

طرح های گندله سازی صنعتی و معدنی توسعه ملی و گسترش صنایع معدنی کاوه پارس به ترتیب با پیشرفت فیزیکی 71.94 درصد و 11 درصد در خواف واقع شده اند. گندله توسعه ملی با ظرفیت 2.5 میلیون تن در آذر ماه 97 و گندله کاوه پارس به ظرفیت 2.6 میلیون تن سال 98 به بهره برداری خواهند رسید.

3 طرح دیگر از سوی 2 شرکت در خراسان رضوی در حال اجراست که طرح کنسانتره سازی فولاد شرق کاوه با ظرفیت 2.5 میلیون تن دارای پیشرفت فیزیکی 44.54 درصد و در شهرستان خواف می باشد که سال 98 به بهره برداری خواهد رسید. همچنین طرح های آهن اسفنجی و فولاد خام شرکت فولاد تربت حیدریه به ترتیب با ظرفیت 1.8 میلیون تن و 1.45 میلیون تن و پیشرفت فیزیکی 22.3 درصد در سال 1400 و شهریور 99 افتتاح خواهد شد.

طرح گندله مادکو ش در هرمزگان به ظرفیت 2.5 میلیون تن با 80 درصد پیشرفت فیزیکی شهریور ماه 97 وارد مدار خواهد شد درحالی که طرح کنسانتره آن در مرحله مناقصه می باشد.

طرح توسعه فولاد خام فولاد کاوه جنوب کیش در هرمزگان نیز با ظرفیت 1.2 میلیون تن به پیشرفت فیزیکی 42 درصد رسیده است و پیش بینی می شود شهریور ماه سال آینده وارد مدار شود.

فولاد خام ذوب آهن آریان بوئین زهرا در قزوین و مجتمع فولاد البرز ناب آرش زنجان نیز به ظرفیت های 1.2 میلیون تن و 550 هزار تن به پیشرفت فیزیکی 42 درصد و 83 درصد رسیده اند که هر دو طرح پیش بینی می شود تا پایان سال 97 به بهره برداری برسند.

گندله سازی صبانور نیز با 920 هزار تن ظرفیت در کردستان و پیشرفت فیزیکی 1.7 درصد سال 99 به بهره برداری می رسند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد