اکتشاف و ماشین آلات

وضعیت محدوده های معدنی خراسان جنوبی تشریح شد

وضعیت محدوده های معدنی خراسان جنوبی تشریح شد
پایگاه خبری معدن نیوز- ۶ محدوده معدنی فعال در خراسان جنوبی شامل طلای هیرد، طلای خونیک، سنگ آهن حنار، سنگ تزیینی مرمر (آراگونیت) طبس، سرب و روی ازبکوه و پلی متال عشق آباد می باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی تهیه و تولید موادمعدنی ایران، علیرضا جلالیان؛ مدیر مجتمع استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: معدن طلای هیرد یکی از محدوده های معدنی فعال در خراسان جنوبی است که در حال حاضر تست فرآوری در مقیاس صنعتی و استخراج 10 هزار تن ماده معدنی از این معدن انجام شده و اکتشافات تکمیلی نیز در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: در معدن طلای خونیک عملیات اکتشافی انجام شده و در مرحله صدور گواهی کشف به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران هستیم.

جلالیان خاطر نشان کرد: در معدن سنگ آهن حنار اکتشافات تکمیلی صورت گرفته و پروانه بهره برداری به نام ایمپاسکو صادر و سرمایه گذار بخش خصوصی پس از انجام مزایده انتخاب شده است.

مدیر مجتمع استان خراسان جنوبی تصریح کرد: تجهیز کارگاه معدن آهن حنار انجام و عملیات اجرایی معدن نیز بزودی آغاز خواهد گردید.

وی با اشاره به معدن سنگ تزیینی مرمر طبس گفت: پروانه اکتشاف این معدن نیز اخذ شده و محدوده پس از انجام مزایده جهت تکمیل اکتشاف به سرمایه گذار بخش خصوصی تحویل داده شده است.

جلالیان در ادامه به سرب و روی ازبکوه به عنوان یکی دیگر از محدوده های معدنی فعال در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: پروانه اکتشاف این معدن نیز دریافت و پس از برگزاری مزایده محدوده به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است و در حال حاضر اکتشافات تکمیلی مطابق با شرح خدمات ابلاغی، در این محدوده در حال انجام می باشد.

مدیر مجتمع استان خراسان جنوبی در خاتمه با اشاره به ششمین محدوده معدنی فعال در استان خراسان جنوبی گفت: پروانه اکتشاف برای محدوده پلی متال پهنه عشق آباد تحت عنوان ملوند در شهریور ماه سال 96 اخذ شده و با توجه به رخنمون های مشاهده شده در منطقه و شواهد اکتشافی موجود، مجوز برداشتی به میزان 2 هزار تن جهت انجام تست فرآوری در مقیاس صنعتی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اخذ شده که بلافاصله اجرایی و درحال حاضر ماده معدنی مربوطه ( کانسگ سرب و روی ) استخراج، دپو و در حال حمل می باشد.

اشتغال ایجاد شده در محدوده های ذکر شده از ابتدا تاکنون حدود 50 نفر مستقیم وپیش بینی می شود این رقم با عملیاتی شدن آتی معدن سنگ آهن حنار ، هیرد و ملوند به صد نفر خواهد رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد