فولاد و آهن

رئیس هیئت عامل ایمیدرو خبر داد:

بهره برداری از فولاد زرند ایرانیان تا پایان سال

بهره برداری از فولاد زرند ایرانیان تا پایان سال
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس هیئت عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افتتاح و بهره برداری پروزه فولاد زرند ایرانیان تا پایان سال خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مهدی کرباسیان افزود: طی چند سال گذشته ظرفیت تولید فولاد از 21 میلیون تن در سال به 32 میلیون تن رسیده است و درپی هدف گذاری 55 میلیون تن هستیم.
وی با تاکید بر سرمایه گزاری بانک پاسارگاد و تخصیص اعتبارات برای توسعه معدنی کشور اظهار داشت: بانک پاسارگاد با تخصیص اعتبارات به مجموعه میدکو، منابع را درجهت افزایش ارزش افزوده و اشتغال هزینه کرده است.
وی گفت: هدف گذاری 22 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مجموعه میدکو استان کرمان طی سالهای گذشته انتخاب شده که تاکنون 18 هزار میلیارد تومان از این اعتبار محقق شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ایران بیش از سه میلیارد تن ذخیره سنگ آهن قطعی دارد و باید از این ظرفیت معدنی برای توسعه کشور استفاده ببریم.
وی عنوان کرد: در 2 سال گذشته 500 میلیون تن به ذخایر قطعی سنگ آهن کشور اضافه شده است.
وی گفت: ذخیره ذغال سنگ در کرمان و خراسان جنوبی بسیار عظیم است و در این حوزه کشور به میزان کافی سرمایه گذاری نشده است.
کرباسیان افزود: پروژه مجتمع فولاد زرند ایرانیان 1.7 میلیون تن فولاد تولید می کند و سه میلیون تن ذغال سنگ مورد نیاز این مجتمع است که با احداث این کارخانه باید ظرفیت تولید ذغال سنگ کشور نیز افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه پروژه فولاد زرند ایرانیان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد که بسیار ارزشمند است اظهار داشت: شرکت هولدینگ میدکو در سال 93 معدن خمرود را در راستای سیاست های دولت واگذار کرده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تامین تجهیزات معدن خمرود 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و 2 هزار و 100 متر تونل این معدن حفاری شده است و باید این مجتمع زودتر به بهره برداری برسد تا نیاز کارخانه فولاد زرند را تامین کند.
وی بیان کرد: با تهیه ذغالسنگ و کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی نیاز کارخانجات کشور تامین خواهد شود.
وی گفت: معدن سنگ آهن جلال آباد از ایمیدرو با فاصله 14 کیلومتری با راه آهن، سنگ آهن این مجموعه را تامین می کند و بزودی اشکالات این معدن برطرف می شود.
وی افزود: در حال حاضر چهار هزار و 500 نفر در مجموعه فولاد زرند ایرانیان اشتغالزایی شده است.
کرباسیان ابراز کرد: آب بحرانی ترین مشکل کشور است و در استان کرمان مشکل آب وجود دارد و فعالیت استفاده از پساب ازجمله راهکارهای اساسی حوزه صنعت و معدن این استان است و این مشکل در مجموعه فولاد زرند ایرانیان برطرف شده است.
وی همچنین گفت: بردن آب کشاورزان به حوزه صنعت مشکل اشتغال را برطرف می کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد