بانک و بیمه

پیش‌بینی بانک جهانی از رشد ۴.۱ درصدی اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۸

پیش‌بینی بانک جهانی از رشد ۴.۱ درصدی اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۸
پایگاه خبری معدن نیوز- بانک جهانی با وجود خروج آمریکا از برجام پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸ را افزایش داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به دورنماهای اقتصادی جهان پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی به 4.1 درصد برسد. این نهاد بین المللی در گزارشی که 6 ماه پیش منتشر کرده بود رشد 4 درصدی را برای اقتصاد ایران در سال 2018 پیش‌بینی کرده بود و اکنون با وجود خروج آمریکا از برجام پیش بینی خود از رشد اقتصاد ایران در سال 2018 را 0.1 درصد افزایش داده و به 4.1 درصد رسانده است.

با این حال بانک جهانی در بخشی از گزارش خود نوشته است: اگرچه عدم اطمینان زیادی نسبت به تاثیر نهایی بازگشت تحریم ها علیه ایران وجود دارد اما ممکن است این تحریم ها صادرات نفت ایران را چند صد هزار بشکه در روز کاهش دهد.

بر اساس این گزارش متوسط رشد اقتصادی ایران در سال 2017 به 4.3 درصد رسیده است اما در سه ماهه چهارم این سال که برابر با پاییز گذشته است اقتصاد ایران به رکود نزدیک شده و رشد فقط 0.5 درصدی داشته است. رشد اقتصاد ایران در سه ماهه نخست 2017 بالغ بر 16 درصد، در سه ماهه دوم 4.2 درصد، در سه ماهه سوم 4.6 درصد و در سه ماهه چهارم 0.5 درصد محاسبه شده است.

بانک جهانی همچنین پیش بینی کرده است رشد اقتصادی ایران در سال 2019 به 4.2 درصد برسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد