سنگ آهن و ذغال سنگ

توسط رییس جمهوری؛

کارخانه تولید کنسانتره آهن در کردستان افتتاح شد

کارخانه تولید کنسانتره آهن در کردستان افتتاح شد
پایگاه خبری معدن نیوز - کارخانه های تولید کنسانتره آهن کیمیا معادن سپاهان و صبانور توسط رییس جمهوری در کردستان به بهره برداری رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در مراسم افتتاح این دو کارخانه که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، گفت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تاکید دولت یادم بر پرهیز از خام فروشی تکمیل زنجیره چرخه مواد معدنی از جمل سنگ آهن در دستور کار قرار گرفت.

جعفر سرقینی عنوان کرد: در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم زنجیره مواد معدنی در کشور نامتوازن بود و مواد معدنی به ویژه سنگ آهن به طور خام صادر می شد.

وی اظهار داشت: در طول سه سال و نیمی که از عمر دولت تدبیر وامید می گذرد 54 میلیون تن ظرفیت به چرخه فولاد اضافه شده است.

وی بیان کرد: این چرخ با افتتاح این دو واحد تولید کنسانتره آهن در کردستان کامل تر می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کارخان تولید کنسانتره آهن صبا نور با ظرفیت 675 تن امروز افتتاح می شود که این فاز دوم این کارخانه محسوب می شود وظرفیت فاز نخست آن 400 هزار تن بوده است.

سرقینی بیان کرد: امروز ظرفیت این واحد در کل به یک میلیون تن تولید کنسانتره افزایش می یابد و برای این مهم 60 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و به اشتغال موجود ان م 90 نفر اضافه می شود.

وی بیان کرد: کارخانه تولید کنسانتر آهن سپاان هم به همت بخش خصوصی احداث شد و ظرفیت تولید پان 300 هزار تن است و قرار شده به 400 هزار تن افزایش پیدا کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد