طلا و نقره

چین ۱۹۵۰۰ تن ذخایر طلا در اختیار دارد

چین ۱۹۵۰۰ تن ذخایر طلا در اختیار دارد
پایگاه خبری معدن نیوز - برخی تحلیلگران بر این باورند که میزان ذخایر طلای چین شامل بخش خصوصی و دولتی به بیش از ۱۹۵۰۰ تن رسیده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، چین از سال 2000 میلادی تاکنون میزان ذخایر طلای خود را به طور چشمگیری افزایش داده تا بتواند نقش مهم و موثری در سیستم پولی بین المللی ایفا کند.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد این برآوردها بسیار محتاطانه است و میزان ذخایر واقعی طلای چین بسیار بیشتر از این رقم است. در واقع هیچ برآورد دقیقی از میزان طلایی که در اختیار مردم چین است وجود ندارد.

چین هر سال بیش از 1300 تن طلا وارد می کند. واردات طلای چین سال گذشته با 17 درصد کاهش نسبت به 2015 به کمتر از 1300 تن رسیده است. ظاهرا کاهش ارزش یوان در برابر دلار موجب شده است تا چین واردات طلا را محدود کند.

کوس یانسن تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری بولیون استار تاکید کرد: برآوردهای ما نشان می دهد که میزان ذخایر طلای چین تا پایان ژانویه 2017 میلادی به بیش از 19500 تن رسیده است.

وی افزود: چینی ها از سال 2002 میلادی خرید طلا را برای حفظ ذخیره ارزش دارایی و سرمایه خود افزایش داده اند. به نظر من میزان ذخایر طلای بخش خصوصی چین به بیش از 15500 تن می رسد. سطح ذخایر رسمی طلای بانک مرکزی چین نیز حدود 4 هزار تن است.

چین با این حساب دومین دارنده بزرگ ذخایر طلای جهان به شمار می رود. برآورد می شود هند با 20 هزار تن ذخایر طلا و جواهرات در رتبه نخست قرار دارد.

سطح ذخایر بخش خصوصی آمریکا به درستی معلوم نیست ولی بانک مرکزی این کشور بیش از 8134 تن ذخایر طلا دارد.

چین از دهه 1970 میلادی تولید و اکتشاف طلا را آغاز کرده است. هم اکنون حدود 600 معدن طلا در چین وجود دارد.

تولید طلای چین در سال 2015 میلادی به 490 تن رسیده است. چین بزرگترین تولید کننده طلای جهان است و استرالیا با 300 تن در رتبه بعدی است. چین بخش زیادی از طلای مورد نیاز خود را از هنگ کنگ وارد می کند. سوییس و بریتانیا نیز دیگر منابع واردات طلای چین هستند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، راه اندازی بورس طلای شانگهای تاثیر زیادی بر افزایش مبادلات این فلز گرانبها در بازار چین داشته و توانسته نقش چین در بازارهای بین المللی را افزایش دهد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد