اقتصاد و صنعت

رایزنی ژاپن برای ادامه واردات نفت از ایران

رایزنی ژاپن برای ادامه واردات نفت از ایران
پایگاه خبری معدن نیوز- یک مقام وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن از رایزنی این کشور برای معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، دایسوکه هیروتا، یک مقام وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن به پایگاه خبری "اس اند پی گلوبال پلاتس" گفت: شرکتهای ژاپنی نمی‌خواهند واردات نفتشان از ایران را متوقف کنند.
وی در ادامه افزود: ژاپن در دوران تحریم‌های قبلی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، معافیت گرفته بود و تصور می‌کند برای ادامه این میزان واردات از ایران همچنان از آمریکا معافیت بگیرد.
با این حال ژاپن می‌خواهد موضع آمریکا در این خصوص روشن شود و برای همین منظور، با دولت آمریکا در تماس است.
هیروتا به پلاتس گفت: وضعیت در دولت آمریکا هر روز تغییر می‌کند و اکنون ما سرگرم جمع آوری اطلاعات و ادامه تماس با دولت آمریکا هستیم.
پالایشگاه‌های ژاپنی به نفت نسبتا کم هزینه ایران به دلیل کیفیت سنگین‌ترش علاقمند هستند. واردات از ایران حدود 5 درصد از کل واردات نفت خام ژاپن است.
هیروتا در مصاحبه با پلاتس اظهار کرد: ما نیاز داریم به واردات ادامه دهیم و برای ادامه واردات نفت از ایران، لازم است اطلاعات کسب کنیم و با دولت آمریکا در تماس باشیم.
طبق محاسبات "اس اند پی گلوبال پلاتس" بر مبنای آمار وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن، واردات نفت ژاپن از ایران در سال 2017 به میزان 24.2 درصد کاهش یافت و به 172 هزار و 216 بشکه در روز در مقایسه با 227 هزار و 142 بشکه در روز در سال 2016 رسید. در ژانویه و فوریه سال میلادی جاری، واردات ژاپن بر مبنای سالانه 12.3 درصد کاهش یافت و به 192 هزار و 289 بشکه در روز رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد