سنگ آهن و ذغال سنگ

معاون وزیر صنعت:

ایران آماده همکاری با استرالیا در زمینه تبدیل سنگ آهن به فولاد است

ایران آماده همکاری با استرالیا در زمینه تبدیل سنگ آهن به فولاد است
پایگاه خبری معدن نیوز - رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایران کشوری غنی در بخش گاز طبیعی است و استرالیا نیز از معادن غنی سنگ آهن بهره می گیرد، درعین حال زمینه بسیار مناسبی برای همکاری میان دو کشور در تبدیل سنگ آهن به فولاد وجود دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز «مهدی کرباسیان» روز دوشنبه در دیدار « ریچارد بولت » وزیر زیرساخت استرالیا با وی در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: ایران علاقه مند به استفاده از ظرفیت های استرالیا در بخش های آموزش، فناوری و تحقیقات در رابطه با معدن است.

کرباسیان اظهار کرد: استرالیا و ایران هر دو از نظر معدنی غنی هستند و ایران مایل است از تجربیات و دانش استرالیا در بخش های مختلف معدن بهره ببرد.

وی گفت: ایران به دانش و فناوری های نوین برای مکانیزه کردن معادن و همکاری های تحقیقاتی و آموزشی با کشوری مانند استرالیا برای توسعه بخش معدن نیاز دارد.
رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو توضیح داد: ایران سه میلیارد تن ذخیره قطعی سنگ آهن و ذخایر قطعی زغالسنگ بالغ بر 1.2 میلیارد تن است و به تازگی ظرفیتی بالغ بر 50 تن به ذخیره قطعی 320 تنی طلای کشور افزوده شده است.

کرباسیان تاکید کرد: پیشنهادهای مختلفی از کشورهای کانادا و آفریقای جنوبی برای همکاری در بخش معدن دریافت شده، اما به دلیل تجربه و دانش استرالیا در این بخش، تمایل به همکاری با این کشور بیشتر است.

این مقام مسئول پیشنهاد کرد: ایران واسترالیا با توجه به قابلیت های زیاد همکاری در بخش معدن، کارگروهی از هر دو طرف برای شناخت بیشتر موقعیت ها و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز تشکیل، تا زمینه های همکاری در چارچوب سرمایه گذاری های مشترک فراهم شود.

کرباسیان همچنین، مساله مدیریت آب و جلوگیری از هدر رفت آن در بخش معدن را از نیازهای فوری این بخش دانست و گفت: ایران به دلیل محدودیت منابع آب نیازمند تغییر سیستم استفاده از آب در بخش معدن و استفاده بهینه از منابع آب است.

براساس ذخایر شناسایی شده، ایران برخوردار از 57 میلیارد تن ماده معدنی است که از این رقم حدود 37 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است، علاوه براین میزان ذخیره شناسایی شده سنگ آهن به رقم 5.1 میلیارد تن رسیده که از این رقم بیش از سه میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد